Harry Potter a Relikvie smrti (obě části)

23. 8. 2011

 Harry Potter and the Deathly Hallows (2010/2011)

Tak tohle je první adaptace Harryho, která se mi docela i líbila. Asi to bude tím, že poslední díl si z knižní podoby skoro vůbec nepamatuju, a tak mě nerozčilovaly všechny ty chyby a odchylky od původního děje.
Texty distributora sem psát nebudu, obvykle to dělám, ale ke dvěma filmům najednou by texty distributora byly delší, než můj vlastní příspěvek. Pochybuju, že existuje někdo, kdo neví o Harrym Potterovi a nezná jeho příběh alespoň ve zkratce. Pro ty méně znalé, tyto dva filmy jsou adaptací posledního dílu z knižní série, tedy sedmého. A teď již k mému názoru.
Filmy jsou to na omak pěkné. Jsou plné vizuálních efektů, dobré hudby a osvědčených herců. Ani si nedokážu představit, kolik to celé muselo stát. Mají velmi dobrý základ příběhu, takže udělat z toho absolutní odpad by bylo přinejmenším těžké. Tím ale pozitivní pocity končí.
První díl byl skoro o ničem. Vlastně to bylo vysvětlení příběhu, aby divák pochopil co se to vlastně děje ve druhém dílu. Ano, našla se tam občas nějaká akce a nuda to nebyla, ale podle mého, kdyby vynechali všechny ty dlouhé pohledy hrdinů a zbytečnou omáčku skládající se z některých dialogů, mohl to být krásný film na hodinu, ne dvě a půl. Druhý díl byl zase tak naplněný zvraty v příběhu, že jsem občas trochu nestíhala a po první hodině se mi zdálo, že bychom to mohli zabalit během deseti minut. Nějakým záhadným způsobem z toho ale vydolovali další hodinu. Člověk si až říká, že kouzelníci vážně musí existovat. A dokonce se nás snaží na svou existenci nenápadně upozornit pomocí filmů, které vytvářejí. Podle mého by bylo naprosto dostačující zcucnout oba filmy do jednoho, aby člověk při převyprávění posledního dílu Harryho nepřišel o mládí. A úplný závěr příběhu mě naštval i v knize, takže za ten žádné extra body nebudou. Za tu obrovskou snahu a tu audiovizuální stránku jsem dala ****, ale jsem si jistá, že kdybych si knihu pamatovala stejně dobře jako ostatní, skončily by oba filmy se dvěma hvězdičkami, stejně jako všechny ostatní, a ani efekty by je nezachránily.

...a klidně mě ukamenujte

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)