Králova řeč

2. 8. 2011

The King's speech (2010)

Právě jsem dokoukala Královu řeč a nějak nevím, co si o tom myslet. Z filmu, který má skoro dvě hodiny mě bavilo celkem asi 20 minut. Ale zato těch 20 minut bylo vážně skvělých. Problém byl asi v postavě krále, který mě po celý film rozčiloval. Jeho postava byla napsána, jako strašný slaboch, který nevěří, že je hoden svého postavení. Ze všeho nejradši by seděl doma s manželkou a dětmi a dál zadrhával. Okolnosti jsou ale proti jeho přání, a tak ho musí jeho učitel řeči prakticky donutit, aby přijal svůj osud. Celý film jsem měla chuť krále proplesknout nebo s ním zatřást, aby se probral a konečně mluvil pořádně.
Ale je pravda, že Colin Firth to zahrál výborně. Zadrhávání mu šlo tak dobře, že jsem mu kolikrát rozumněla vážně stěží. Helena Bonham Carter taky ušla, ale tahle usedlá role mi k ní vážně neseděla. Přecijen trochu trhlá kanibalka ze Sweeneyho Todda jí šla trochu víc k duhu.
Celý ten film ale stál zato už kvůli závěrečné scéně. Sice víte, že král nakonec řeč skvěle přednese, protože vám to řeknou už v popisu filmu, ale stejně vás tahle scéna dostane. Ta atmosféra v místnosti s mikrofonem, ta hudba a úplný závěr, kdy jsou na něj všichni pyšní..alespoň mě to dostalo určitě. A asi hlavně díky tomu ode mě Králova řeč dostala na csfd 4 hvězdičky místo tří. Dalším důvodem je, že pokud bych dala oskarovému filmu jen ***, ostatní uživatelé by mě ukamenovali.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)