Jiří Kulhánek - Vyhlídka na věčnost

2. 11. 2011

Anotace: Žijí mezi námi - známe je z televize, z rozhlasu i z novin - mluvčí. Ovšem pouze jeden z nich je pan Mluvčí, ale na toho v hromadných sdělovacích prostředcích nenarazíme. Pan Mluvčí totiž příliš nemluví, pan Mluvčí pouze vyřizuje vzkazy, a když s tím začne, slunce skryje tvář a pohřební služby přecházejí na dvojsměnný provoz.
Trojsměnný.

Tak tuhle lahůdku jsem si pořádně vychutnala. Díky jednomu velmi zastrčenému sci-fi a fantasy knihovnictví, jsem i v Plzni ukořistila nového Kulhánka den po vydání a okamžitě se ve vlaku začetla. Dokonce jsem se začetla tak moc, že jsem málem přejela, ale nevadí. On za to totiž stojí. I za to čekání. Pokud si to pamatuji správně, měl původně vyjít už na vánoce 2009, ale pořád se to oddalovalo, až tedy konečné datum bylo  24.10.2011. A já panu Kulhánkovi děkuji za jeho perfekcionalismus, protože opět dodal dokonalou knížku, které nemám co vytknout.
Jako zaběhlého čtenáře pana Mistra mě velmi potěšil návrat Karolíny, Tobijáše, Denisy, Hanako, Kocoura a ostatních členů Nočního klubu. Hlavní třešničkou na dortu pro mě teda byl vyrostlý Smetánek. Jen škoda, že většina z nich se objevila jen na pár stránek. Nová postava - pan Mluvčí - to rozhodně pořešil, krve se nebál, ani prupovídek tak černých, že člověk nemůže jinak, než se smát. I když těch podle mého od posledně ubylo. Nevadí, na kvalitě celé knihy to neubralo a aspoň na mě lidé ve vlaku nekoukali tak divně, jako když se směju skoro u každé věty. Prostě zase jednou velmi zdařilé dílko a zase jednou vhodné jen pro silnější nátury. Tohle rozhodně není čajíček pro slečinky. Přecijen do pekla se člověk každý den nepodívá..

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)