Minority report

24. 12. 2011

(2002)

Oficiální text distributora: Píše se rok 2054. Washington D.C. je zbaven kriminality. Budoucnost je světlá. Vina je potrestána dřív, než ke zločinu vůbec dojde. PreKrim, elitní jednotka Ministerstva spravedlnosti, dokáže vraždě zabránit díky třem jasnovidcům, psychotronickým osobnostem, které neomylně určí pachatele. Je to nejmodernější obrana proti zločinu, dokonalý systém. Velitel jednotky PreKrim John Anderton (Tom Cruise) má dobrý důvod pracovat na této vizi ze všech sil. Jeho motivem je ušetřit tisíce lidí tragédie, jakou sám prožil. Informace od tří médií se nejdříve přenesou na plazmovou obrazovku. John zde analyzuje, co jasnovidci vidí. Nepochybuje o své práci, dokud se sám nestane podezřelým číslo 1. Pak Johna Andertona jeho vlastní jednotka pod vedením osobního rivala Danny Witwera (Colin Farrell) sleduje na každém kroku...

To je nápad, že? Žádný zločin díky předpovědím tria jasnovidců. Už za tenhle původní námět a následně za celý scénář má u mě tenhle film velkou jedničku podtrženou. Trochu se mi nelíbí Tom Cruise v hlavní roli, ale to je čistě má osobní antipatie. A vážně nesnášim tu scénu s operací očí, ale to je čistě má osobní nechuť (prostě nenávidím, když si lidé i třeba šáhnou do oka aby si vydnali čočku).  Jinak je ten film perfektní. Rozhodně to není taková ta tuctovka, kde už od začátku víte jak to dopadne. V prvních minutách byste rozhodně nečekali to, co se bude dít dál. Každopádně viděla jsem ho sice už před několika lety, ale to jsem byla ještě malá a hloupatá. Tentokrát jsem si ale Minority report pořádně užila a musím říct, že je to skvělý film. A hlavně, konečně jsem pochopila, proč se jmenuje tak, jak se jmenuje. Takže **** jasné. Nebýt tam Tom a být tam někde okamžik, který by mě aspoň maličko rozbrečel nebo nekontrolovatelně rozesmál, dostal by plný počet

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)