Přátelé

29. 12. 2011

Friends (1994)


Oficiální text distributora: Láska, sex, přátelství, štěstí a smůla kolem nás aneb život je třeba brát s nadhledem.

Kdo by tenhle seriál neznal a nemiloval? Pokud vím, tak nikdo takový neexistuje. Má vůbec smysl se tu o něm zmiňovat? Rozhodně ano, protože nehodlám psát jen o většinou neznámých seriálech, abych vám rozšířila obzory, ale také o těch opravdu povedených, které zná samozřejmě každý.  A Přátelé rozhodně jsou takový seriál.
Jak já ho miluju. Jednu dobu jsem znala každou hlášku a nedokážu ani spočítat, kolikrát jsem do dnešního dne shlédla tenhle seriál od prvního do posledního dílu. A že jich je v 10ti sériích dost. Ale tohle prostě člověka nikdy nepřestane bavit, no ne? Viděla jsem je několikrát česky a poslední dobou anglicky, a musím říct, že i když je český dabing povedený, na originál pořád nemá. Nehledě na to, že originální díly občas obsahují scény, které v českých prostě nebyly. Navíc ne každý vtip se dá přeložit, takže kolikrát zažijete, že se publikum směje a vy nechápete čemu. 
Každopádně tohle se prostě vážně povedlo. Autoři měli neskutečně šťastnou ruku při výběru postav. A to prý pro každou postavu vybírali z 1000 lidí (alespoň se to tvrdí v zajímavostech na CSFD). Další zajímavostí je, že všichni Přátelé vždy brali stejně, začínali s 22,5 tisíci za epizodu a končili s 1 milionem dolarů za epizodu. Herci navíc přátelství nehráli a měli se rádi i ve skutečnosti. 
A velice prostlavené scény v kašně z úvodních titulků se točily ve studiích Warner Bros v LA ve čtyři hodiny ráno. Herci dostali slova k úvodní skladbě, ale neznali hudbu, protože ještě nebyla natočená, a měli tancovat. Výsledek si můžete připomenout tady:


A který z přátel je váš nejoblíbenější? Moje asi Phoebee :)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)