Suzanne Collins - Aréna smrti

4. 1. 2012

 První díl série Hunger games

Anotace: Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají... V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Wow. Chci další díl. Okamžitě!
Takovouhle emocionální horskou dráhu jsem už dlouho nezažila. Občas jsem brečela, občas se smála a občas vyjekla nadšením, nebo se skoro třásla nervozitou. Málokterá knížka mě dokáže takhle vtáhnout do děje. Spousta zvratů, které jsem rozhodně nečekala a napětí až do konce. Peetovi a Katniss jsem fandila už od příhody s chlebem, takže mě Katniss pořádně naštvala svým postojem. Přece bylo tak očividné, že jí miluje, a ona ho pořád jen využívá a analyzuje své pocity k němu a k Hurikánovi. Ten konec mi mohl srdce utrhnout.
Víc už se radši nebudu vyjadřovat. Stejně tenhle příběh každý zná a mé pocity se skutečně dají shrnout do těch tří úvodních vět. I když nerada používám wow. Ale má snad čeština podobně naprosto výstižné vyjádření nadšení? Pochybuju. Kdyžtak prosím příklady do komentářů.
Ale už teď jsem pevně rozhodnutá se na film nepodívat, protože úplně vidím, jak by mi tenhle dokonalý zážitek zase zkazil. Aréna smrti dostává asi tak 10 hvězdiček z pěti a já snad půjdu prodat krev nebo ledvinu, jen abych mohla mít v rukou celou sérii a hlavně se začíst do druhého dílu.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)