Suzanne Collins - Síla vzdoru

12. 1. 2012

Anotace: Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.
Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo…
Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká… 

Poslední díl série jsem dočítala jedním dechem. Tedy dočítala bych, nebýt takového malého zádrhelu, jako je učení na zkoušku. Ale nevadí, nakonec jsem skloubila obojí, a cestou zpět do rodného města jsem dočítala poslední stránky. Lidem sice přišlo divné, že ve vlaku najednou brečím, bez zjevného důvodu, ale nevadí. Po dočtení jsem byla schopná jen tupě koukat z okna a srovnávat si to všechno v hlavě. 
Vím, že si hodně lidí stěžuje, že to neskončilo podle jejich představ, ale já jsem spokojená. Jediné, co bych změnila je smrt Prim. Ta si zemřít skutečně nezasloužila, ale chápu, proč to musela být zrovna ona. Samozřejmě jsem fandila spíš Hurikánovi než Peetovi, ale co se dá dělat. Jeho past zabila Prim. Musel jít z kola ven. A vůbec každý výsledný aspekt knihy byl dokonale vysvětlen a zapadl do finální skládačky. Za co jsem ale skutečně ráda je, že Pryskyřník přežil. Protože kdyby autorka nějak srdceryvně zabila domácího miláčka, musela bych asi dát Sílu vzdoru do mrazáku :)
Jinak ještě bych se ráda vyjádřila k obálkám protože tyhle naprosto miluju. A líbí se mi, že nejsou jen hezké, ale i se vztahují k obsahu knihy a k vývoji celé série. 
Obálka knihyObálka knihyObálka knihy 

Líbí se mi černá barva symbolizující beznaděj, červená vzpouru a modrá mír, stejně jako měnící se symbol reprodrozda. Na prvním dílu se jedná pouze o brož, na druhém už je oživlý, ale stále v zajetí kruhu rozděleného navíc na dvanáct částí (tik-tak) a na posledním jsou okovy zlomeny a reprodrozd je konečně volný. No není to nádhera?

1 komentářů:

Jillian řekl(a)...

Obálky jsou skutečně moc povedené. A souhlasím s Pryskyřníkem, moc se mi líbilo, že k sobě nakonec s Katniss našli cestu ačkoli to bylo za dost smutných okolností:)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)