Day 02: Neoblíbená kniha

15. 2. 2012

Další těžká otázka. Alespoň pro mě. Neoblíbená kniha. Těch je samozřejmě hodně, nejsem z těch lidí, kteří cokoliv vezmou do rukou tak s radostí přečtou. Pečlivě si vybírám. Takže pokud se mi kniha podle názvu, obálky a anotace nezdá, ani se jí číst nesnažím. Samozřejmě existují výjimky, jako třeba povinná četba, ale i u té jsem nakonec mnoho knih dokázala ocenit a některé se mi dokonce i líbily. Takže jaká kniha by mohla být má neoblíbená? 
Momentálně je spousta knih, které musím číst, které se mi tak moc nelíbí, ale vím, že se mi budou hodit u státnic a hodí se mi při psaní bakalářky, takže je dokáži ocenit alespoň z tohohle důvodu. Nějak si neuvědomuji, že by mi nekdo mermomocí cpal nějakou knihu, až bych k ní měla averzi aniž bych ji četla. Tak na kterou tedy padne tahle velice ošklivá úloha neoblíbené knihy?

Bohuslav Richter - Přicházím k tobě

Jedná se o knihu poezie, takže anotace žádná. Napíšu vám sem tedy něco o autorovi: Mgr. Bohuslav Richter se narodil 14. dubna 1947 v Praze. Absolvoval Střední lesnickou školu v Písku a Pedagogickou fakultu v Hradci Králové. Od roku 1963 žije trvale v Písku. V roce 1967 začal pracovat s dětmi a mládeží v Domě pionýrů, v roce 1990 se stal ředitelem Domu dětí a mládeže.
Bohuslav Richter je ženatý. Má dvě dcery, které uspořádaly z otcovy celoživotní tvorby básnický výbor: kniha Přicházím k Tobě vyšla v roce autorových šedesátin (2007) pod záštitou starosty města Písku.

A co mám proti téhle konkrétní knize poezie? Jako mnoho lidí, nemám ráda poezii obecně. Vyhýbám se jí, jako čert kříži. Proč tedy černý petr padl zrovna na tuhle? Hned vysvětlím. 
Jsem hrdým absolventem Střední průmyslové školy v Písku. Maturovala jsem s velkou slávou se samými jedničkami v roce 2009. A právě na slavnostním předávání maturitních vysvědčení v krásném kostelu Nejsvětější Trojice jsem do ruky společně s vysvědčením a žlutou růží dostala tuhle ohavnost. Knihu, na kterou bych se za jiných okolností ani nepodívala. Předpokládám, že s volbou zrovna této knihy mělo hodně co dělat, že autor bydlí v Písku a kniha vyšla právě pod záštitou starosty, ale proboha co to má společného s námi a naší školou? To bych byla radši, kdyby nám věnovali výtisk Šrámka, který má s Pískem mnohem víc společného a jeho básně dokážu snést. Co jsem do Přícházím k tobě nakoukla, zdá se mi, že její kvalita se zhruba rovná vogonské poezii. Naše škola mohla vybrat z milionů titulů, mohla se rozhodnout nedávat nám vůbec nic, ale né, oni musí člověka natěšit zvěstmi o knize, kterou každému dají a potom ho zaplácnout až do země takovouhle..no radši už se nebudu vyjadřovat. 
Tuhle knihu opravdu nemám ráda, nikdy ji mít ráda nebudu a za trest chudák nedostala ani místo v knihovně, leží v poličce spolu s ostatními věcmi ze střední školy a kdyby odsud jednou záhadně zmizela, vůbec bych se nezlobila.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)