Day 10: Kniha, která změnila tvůj život

23. 2. 2012

Tak tahle otázka je rozhodně jednoduchá. Knihy, které jsou schopné změnit něčí život, těch musí být hodně málo. U mě to dokázal Harry Potter.

J. K. Rowlingová - Harry Potter a Kámen mudrců

Anotace: Až do svých jedenáctých narozenin si o sobě Harry Potter myslel, že je jen obyčejný chlapec. Pak ale dostal soví poštou dopis, kterým byl zván ke studiu na prestižní soukromé Škole čar a kouzel v Bradavicích, a jeho život se rázem proměnil. Leccos se dozvídá o minulosti svých zemřelých rodičů, získá pár dobrých kamarádů, naučí se mistrovsky hrát famfrpál a kvůli Kameni mudrců podstoupí smrtelný souboj se zloduchem Voldemortem...

Před Harrym jsem si občas večer před spaním přečetla pár stránek z rozečtené knihy. Jednu knihu jsem četla několik měsíců a nijak zvlášť se o dění v ní nezajímala. Byly to tehdá hlavně pohádky a dobrodružné příběhy, ale nic světoborného. Když se mi ale dostal do rukou první díl Harryho, zjistila jsem, že člověk může mít ze čtení opravdovou radost. Že existují knihy, které vás svým příběhem úplně pohltí, knihy, od kterých se nebudete moct odtrhnout. Knihy, u kterých chcete, aby nikdy neskončily. Po přečtení prvních dvou dílů a při čekání na další, jsem se poprvé podívala se skutečným zájmem do knihovy. Uprosila jsem rodiče, aby mi zařídili průkazku a začala jsme pravidelně chodit. Samozřejmě jsem byla malá, takže jsem četla pomalu, i když jsem se snažila, ale poměrně brzy jsem se z jedné knihy za několik měsíců dostala na několik knih za jeden měsíc. Díky Harrymu jsem oběvila skutečné kouzlo knih. A kdo ví, jak by můj život vypadal, kdybych na tohle tajemství nikdy nepřišla :)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)