Day 25: Oblíbená kniha, kterou jsi četl/a ve škole

9. 3. 2012

A tohle je zase myšleno jak? Že jsem ji četla přímo na pozemku školy, třeba o volných hodinách, nebo že jsem ji četla v době, kdy jsem také chodila do školy. A do které? Protože studentem jsem pořád ještě. Rozhodla jsem se tedy pro knihu, kterou jsem četla poprvé ještě během docházky na základní školu:

Oscar Wilde - Cantervillské strašidlo a jiné prózy

Anotace: Obsahuje povídky Cantervillské strašidlo, Sfinga bez záhady, Neobyčejný model, Zločin lorda Artura Savila a Obraz Doriana Gray. 
Cantervillské strašidlo: Nesmrtelný příběh odhodlaného ducha, který se marně snaží vypořádat s rodinou amerických neotesanců, si jemnou ironií a suchým humorem získal srdce již mnoha generací čtenářů, v neposlední řadě díky svěžímu, nestárnoucímu překladu.

Wilde, pan Spisovatel. Jednotlivé příběhy, kromě tedy Cantervillského strašidla, uz si nepamatuju, ale strašidlo asi nikdy nezapomenu. Ten úžasně smutný příběh, duch opírající se o měsíční paprsek, nešťastně bloumající po starém domě. Dívka, která najde jeho kosti a konečně ho pohřbí. No prostě nádhera. Byla jsem na strašidle Catervillském dokonce i v divadle. Odpolední představení v anglickém jazyce. To byl tedy rozhodně zážitek. Jediné, co jsem z téhle knihy nikdy nečetla je Obraz Doriana Gray. Mamka mi kdysi poradila, abych si ho nechala na později, až budu starší a spíš příběh pochopím. Já ji tehdá moudře poslechla, ale od té doby jsem se k němu pořád ještě nedostala. Asi bych to měla napravit.




0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)