Bylo nebylo #22

15. 4. 2012

Chvíli jsem si říkala, že tenhle týden Bylo nebylo nebude, protože jsem se pořád ještě neprokousla Quartekem. Nějak prostě není čas, takže jsem s tím zase pohla akorát ve vlaku, ale jinak je to bída. Ale, protože vás nechci ochudit, rozhodla jsem se udělat bylo nebylo na knihu, kterou číst hodlám, hned jak se vypořádám s Quartekem. A která to bude? Půl měsíce je za námi a protože teď kvůli školním povinnostem čtu vážně po kousíčkách, chci se už pustit do další knihy pro rubriku Knihy, ke kterým se vracím, abych to jako prostě v klidu stihla. Tentokrát s vámi zamířím do Egypta:

Christian Jacq - Z lásky k ostrovu Philae

Anotace: Na svatém ostrově Philae na jižní hranici Egypta žije v 6. st. po Kristu poslední společenství věrné staré egyptské tradici. Neoblomně odmítá křesťanství, které již ovládá celou zemi. – Hlavními postavami poutavého románu jsou krásná Isis, představená společenství, která vede nerovný boj se všemocným biskupem Teodorem, a Sabni, kterého k Isis poutá nezničitelná láska. Spolu s ní vlévá důvěru do srdcí těchto posledních stoupenců starých tajemství a obřadů.

První věty:  Hvězdy tančily na lazuritovém nebi. Isis, představená kněžek chrámu na ostrově Philae, pozorovala jejich jas, který vycházel z hlubin vesmíru. Byla si jistá, že se v oněch hlubinách nacházejí vzkříšení králové.

Možná se to zatím tak nezdá, ale je to úžasná knížka, kterou už strašně dlouho zbožňuju, takže jí tady musím taky pořádně ukázat. :)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)