S Blbounem do říše pohádek

10. 4. 2012

Anotace: Vydejte se s Jeníčkem a Mařenkou do kouzelného lesa plného pohádek. Na cestě plné dobrodružství a neuvěřitelných setkání je doprovází pták Blboun nejapný. Že jste o něm nikdy neslyšeli? Není divu, protože žije už jen v pohádkové říši. Jeníčka a Mařenku provede nejznámějšími příběhy a zažijí opravdu legrační příhody. Společně potkají Karkulku, Sněhurku, Budulínka, čerta, vodníka a mnoho dalších bytostí.

Na úvod recenze bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Nesmírně si toho vážím.

Když jsem viděla tuhle knížku v nabídce nakladatelství, okamžitě jsem jí musela mít. Proč? Protože Blboun nejapný, alias Dronte mauricijský, je jedno z mých nejoblíbenějších zvířat a rozhodně nejoblíbenější vyhynulé zvíře vůbec, a to už od chvíle, kdy jsem se o něm učila na základní škole. A propojení Blbouna s klasickými pohádkami? To prostě musím vidět. Rozhodně jsem si vybrala dobře.

O knize: Už u první pohádky se dítě ve mě zaradovalo. Setkáváme se tam totiž s Jeníčkem a Mařenkou, kteří tajemným tunelem ve skále projdou do světa pohádek. Tedy do světa, o kterém se v pohádkách vypráví. Někdy jsou totiž naše pohádky opravdu popletené.
Klasické české pohádky mám samozřejmě načtené, takže mě naprosto dostalo uvedení věcí na pravou míru. Tak za prvé: Jeníček a Mařenka by se v lese nikdy neztratili, protože se přece v lese vyznají. To dá rozum, když jsou dětmi dřevorubce. Ve druhé pohádce se dozvídáme, že vlk nesežral Karkulčinu babičku, ale Babičku od Boženy Němcové. Jen se to trochu pomotalo a vznikl zmatek. Liška od Budulínka samozřejmě nechce jíst hrách, ale snaží se přesvědčit Budulínka, aby ho jedl sám a Smolíčkův jelen? Nemá zlaté paroží, to si jen občas povzdychne, protože nosení težkých parohů na hlavě je mnohem lepší, než návštěva Jeskyněk. Zlatý parohy. A zajímá vás, jak je to s globálním oteplováním? I to je tady vysvětleno. Za všechno může dvanáct měsíčků a náročná Maruška, která si k nim chodí jako do samoobsluhy.

Můj názor: Tohle všechno a spoustu jiných, nových příběhů se dočtete v téhle velice sympatické knížce. Bohužel nemám zrovna po ruce šestileté dítě, takže si nemůžu jejich úspěšnost ověřit přímo na cílové skupině, za sebe ale musím říct, že se mi moc líbily. Několikrát jsem se skutečně od srdce zasmála a nad některými rozuzleními jsem se nestačila divit. Celkem na vás čeká 15 příběhů, které na sebe volně navazují, protože sledujeme cestu Jeníčka a Mařenky skrze říši pohádek, a je rozhodně na co se těšit. 
Knížka má správně obrovská písmena, přesně pro začínajícího čtenáře, a navíc jsou příběhy doplněny krásnými ilustracemi z pera (nebo štětce?) Ondřeje Zahradníčka. Jenom mě mrzí, že některé ilustrace nebezpečně připomínají obrázky Walta Disneyho. Obzvlášť malá zvířátka (ptáčci a veverky) a hlavně sedm trpaslíků. Ti jsou skutečně dokolale Disneyovští. Jinak ale knize nemám co vytknout. Původně jsem se bála znesvěcení mých oblíbených příběhů, se kterými jsem vyrůstala, ale pojetí Renaty Petříčkové a Michala Vaněčka je natolik kouzelné, že o nějaké urážce klasických autorů pohádek nemůže být řec a já tedy mohu S Blbounem do říše pohádek jedině doporučit. Takže jestli máte doma nebo někde v příbuzenstvu malého školáčka, pospíchejte do knihkupectví nebo ještě lépe, stavte se přímo na stránkách nakladatelství Fragment, kde můžete právě teď Blbouna pořídit s 15% slevou.

"Slyšel jsi někdy, že by liška žrala hrách?"

Ještě jednou děkuji nakladatelství Fragment za poskytnuní recenzního výtisku a teď jdu s dovolením hledat dítě, kterému bych mohla příběhy přečíst, protože tyhle pohádky si rozhodně zaslouží správné obecenstvo.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)