Tour de Library #1

17. 4. 2012






Konečně se dostáváme k věci. První část mé knihovničky je tady, plně odkryta a já vám o svých miláčcích něco povím.

Tak první tady máme Nebezpečné známosti. Jedná se o předlohu k filmu Velmi nebezpečné známosti. Ale pozor. Film si příběh opravdu hodně pozměnil a zmodernizoval. Celá kniha je psaná formou dopisů, takže akce veškerá žádná. Přesto je úžasná.
Petrolejové lampy - dárek, který nemám zatím chuť si přečíst.
Žirafy - kniha z Levných knih, zatím jsem se k ní nedostala.
Jaro ve Fialtě - to by tu ani nemělo být, jedná se o knihu mé sestry a zatím snad není ani jednou čtená.
Princezna Masako - mělo by jít o knihu ze zákulisí dnešního japonského císařství, nevím, zkusila jsem ji, ale zdála se mi trochu moc politická. Rozhodně si ji ale přečtu až si nebudu hlavinku zároveň zatěžovat školou
Prodavač odpuštění - skvělá kniha, vyprávějící o lidech snažících se šířit překlad bible v době, kdy byly veškeré překlady z latiny zakázané církví, protože knězi nechtěli, aby lidé rozuměli jejich učení a mohli se modlit doma
Oceán v kapce rosy - netuším, co jsem si myslela, když jsem jí kupovala
Tak pravil Zarathustra - dárek od mamky, když jsem začala studovat filosofii, ale nečetla jsem ji a ani nehodlám. Nietzsche se čte naprosto strašně
Gaudí - Životopis Gaudího, ješte jsem se k němu nedostala, ale chystám se na něj jednou

Jinak můžete vidět úplně vlevo můj magnetický kalendář, který ale poslední dobou zanedbávám, protože jsem málo doma. Na princezně Masako visí můj přívěsek na krk, který tam sice nemá co dělat, ale nosím ho tak často, že se mi nechce ho uklízet do šperkovnice. Pod ním je vidět vršek malé knížečky citátů s nápisem Mé ženě s láskou, dárek od jednoho mého milého kamaráda. A na knihách sedí plyšová čivava, první věc, kterou jsem si koupila za vlastnoručně vydělané peníze (nekdy ve 13 letech).


Tak, tady to vezmeme shora:
Posvátná země, hledání starověkého Peru - opět Levné knihy, vypadá zajímavě, napůl archeologie, napůl příběh. Docela se na ní těším.
Hrobař - skvělá detektivka o člověku, který pohřbívá lidi zaživa. Jen pro silné povahy, části z pohledu obětí jsou trochu drsné.
Ta, kterou jsem se nestala - velice zvláštní kniha, která sleduje dvě příběhové linie, odehrávající se zároveň jedné ženě. Jedná se vlastně o alternativní realitu. Hlavní hrdinka udělala jedno rozhodnutí a my sledujeme oba možné následky (řekněme pokud by se rozhodla pro nebo proti něčemu, jak by to změnilo její život). Zezačátku trochu matoucí, ale nakonec výborné.
Casanova - neskutečně nudně pojatý životopis. Nedočetla jsem a ani nehodlám.
Helmut Newton - životopis úžasného fotografa. Zatím jsem neměla tu čest, ale rozhodně se na ní chystám.
Kateřina Keplerová - velice povedený i když smyšlený životopis, rozhodně doporučuji
Hledání ztraceného času - zase jednou jsem si chtěla připadat vzdělaná a sečtělá, ale ukázalo se, že na čtení Prousta prostě nemám.
Glamorama - koupila jsem si jí narychlo před cestou vlakem, nakonec jsem cestu stejně prospala a kniha putovala do knihovny, ale chystám se na ní
Čekání na sníh v Havaně - ze začátku hodně pěkná kniha o chlapci vyrůstajícím v Havaně, potom ale začal mít náboženské vize nebo co a to mě totálně odradilo, nedočetla jsem ji.
Zodiac - popis jednotlivých jeho vražd, psaný ale stylem zápisů z vyšetřování, bez příběhu, jen suchá fakta, nuda.
Hříšná Messalina - poměrně dobrá, i když vážně obsáhlá
Kdysi - erotické fantasy, zvláštní kombinace, ale není to vyloženě špatné
V temnotě - já vím, že tahle série je hodně oblíbená, ale mě se prostě nelíbila, první díl jsem nedočetla a rozhodně nehodlám kupovat další.

Tak to by byla první sekce mé knihovny. Organizovaná čistě podle velikosti a toho, jak mi knihy přišly pod ruku. Žádný řád v tom nehledejte. Jinak před sloupcem knih je obvykle umístěn obrázek Sponge Boba, ten ale musel jít kvůli focení pryč, můžete si ho prohlédnout v úvodním článku k Tour de Library. A to je asi všechno. Můžete se těšit na druhou část.

2 komentářů:

Jillian řekl(a)...

Máš v knihovně moc zajímavé knihy:))

Ohana řekl(a)...

Jj..dalo by se říct, že mé zájmy jsou, řekněme, různorodé :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)