Bylo nebylo #29

24. 6. 2012

Další neděle je tu, soutěž se nám chýlí ke konci, takže klikejte hezky každý den, ať si zvýšíte šanci na výhru. Tohle by ale mělo být hlavně o další knize, na kterou vás chci nalákat pomocí jejích prvních vět. Posledně to byla Hra o trůny, na kterou snad ani není třeba lákat. Musím říct, že pilně pracuji na jejím dočtení, ale těch 800 stran jde prostě trochu pomaleji. Přesto už se ale blížím ke konci, někdy v průběhu příštího týdne se můžete těšit na recenzi a já už mám vybranou další lahůdku, na kterou se hned poté vrhnu. Zvědaví, která to bude? Ve středu jsem byla v Plzni, vyřizovat nějakou byrokracii spojenou s ukončením studia a nebyla bych to já, kdybych se nestavila v knihkupectví. Tentokrát jsem byla spíš dole ve městě, takže jsem se stavila v obchodním domě Plaza, kde jsou pro mě hned dvě lákadla - Levné knihy a Bux a právě ve druhém jmenovaném jsem neodolala tomuhle pokladu:

Patrick Ness - Hlas nože

Anotace: Hlas nože je první kniha dystopické trilogie CHAOS, plná napětí, dramatických zvratů a nečekaných odhalení, ale i humorných situací. Ve Velké Británii se téměž okamžitě po vydání stala hitem, na jehož pokračování čtenáři nedočkavě čekali. O kvalitě napínavé dystopické série svědčí i získaná ocenění Booktrust Teenage Prize, Guardian Award a James Tiptree, Jr. Award (2008). V roce 2009 figurovala série na užším seznamu uchazečů o Carnegieho medaili.
Planetu Nový svět kolonizuje malá skupina osadníků z nepřátelského Starého světa. Po mnoha letech dochází k nečekanému zvratu. Domorodí obyvatelé se vzbouří, zaútočí na osadníky a usmrtí všechny ženy. Muže a zvířata náhle napadne podivný vir, který umožňuje slyšet myšlenky ostatních.
Uniknout se podaří jen nevzdělanému mladíkovi Toddovi, který si stihl vzít na cestu pouze ruksak, lovecký nůž, deník, ale hlavně to vůbec nejdůležitější – svého věrného psího přítele. Ostatní obyvatelé v čele s šíleným knězem ho však pronásledují a kvůli nebezpečnému viru nebezpečí stále narůstá.
Tento nelibozvučný myšlenkový mrak se nazývá Hluk a projevuje se nejen zvukem, ale i obrazem. Nikdy vás nenechá na pokoji a žádná vaše představa a ani jeden váš plán tak nejsou soukromé. Todd objeví v Hluku jakousi „díru“ a záhy zjistí, že žije v úplně jiném světě, než si dosud myslel. Postupně vychází najevo několik prazvláštních situací z minulosti a Toddova strastiplná cesta s armádou v patách se zdá jako nikdy nekončící příběh.

První věty: Když se váš pes učí mluvit, ze všeho nejdřív zjistíte, že psi celkem nemají co říct. O ničem. 

Začátek je to zvláštní, ale i přesto jsem zvědavá. Takhle série je totiž také docela často chválená a vypadá opravdu dobře, takže se nemůžu dočkat. (A mimochodem, dala jsem jenom dvě věty, namísto obvyklých tří, protože třetí větou začíná slovní přestřelka o bobcích a tu bych musela buď opsat celou, nebo úplně vynechat, rozhodla jsem se vás jí ušetřit) :)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)