Odměna #2

8. 6. 2012

Jak už jistě víte z včerejšího předlouhého článku, úspěšně jsem dokončila své bakalářské studium. Jakýkoliv takovýhle úspěch pro mě znamená odměnu v podobě knihy a protože jsem se výsledky dozvěděla až včera v sedm hodin večer, kdy už má mé oblíbené knihkupectví zavřeno, čas na výběr odměny se přesunul na dnešek. Dlouho jsem o tom přemýšlela. Je tolik knížek, které si chci koupit a v mé peněžence tak málo peněz. Musím si tedy vybrat jednu opravdu dobrou. 
Do knihkupectví jsem se dnes vydala s jasnou představou co chci. Potom jsem ale stanula před regálem s fantasy a sci-fi literaturou a najednou jsem nevěděla. Tolik knížek na jednom místě mě vždycky úplně zahltí. Těch možností a stačí jen po nich sáhnout a budou moje. Takže jsem tam stála nerozhodná asi tak hodinu, prodavačky, které už mě tam znají si mě radši ani nevšímají, protože ví, že výběr knihy není vůbec jednoduchá věc. Alespoň pro mě ne. 
Nakonec jsem se rozhodla, že odměna za takový důležitý úspěch v mém životě musí být pořádně důstojná. Na co tedy padla konečná volba? 


První kniha ze ságy Píseň ledu a ohně - Hra o trůny od George R. R. Martina. Poslední dobou se o ní často mluví, hlavně díky údajně skvělému seriálu, tak proč si ji nepřečíst? Navíc přes 800 stran? To už je pořádná odměna. A o čem tahle cihlička je? Tady máte anotaci:

„Pod každým prstem měl čepel, hroty pokroucených mečů vyčnívajících jako tesáky z opěrek trůnu. Dokonce i po třech staletích byly některé ostré tak, že dokázaly říznout. Železný trůn byl pro neopatrného plný pastí. V písních se pravilo, že bylo třeba tisíce mečů, aby ho vyrobili, rozžhavených doběla ve výhni plamenů dštících ze chřtánu Baleriona Černého děsu. Kovali jej padesát devět dní. Konec jejich snažení korunovalo toto pokroucené černé monstrum vyrobené z jako břitva ostrých hran, hrotů a pásů kovu; trůn, který mohl zabít člověka, a také zabil, pokud lze věřit příběhům." Druhé vydání úvodní části fantasy eposu Písně ledu a ohně, vázané v jednom svazku.

...nemůžu se dočkat, až se dneska večer začtu. Zatím ne do téhle, ale do připravené Divergence. Asi vážně jsem vášnivý čtenář, protože mi poslední dobou čtení vážně chybělo, ale musela jsem ho opomíjet kvůli učení. To už ale nikdy nedopustím. Alespoň do dalších státnic :)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)