Jane by design

23. 7. 2012

Popis z CSFD: Teenagerka Jane miluje módu, navštěvuje střední, kde není až moc oblíbená, líbí se jí nejpopulárnější kluk, má trhlého kamaráda a nejoblíbenější holka na škole ji nenávidí. Úplně normální život amerického teenagera má ovšem trhliny v podobě absence rodičů, nezaměstnaného staršího bratra a množících se dluhů. Proto Jane přijímá práci, ke které se dostává zcela náhodně - a stává se asistentkou výkonné ředitelky módního domu Donovan Decker. Jane tak musí zvládat školu, posluhovat své nové šéfce a ubránit se pomstichtivé kolegyni v nové práci.

Miluju. Miluju. Miluju! tenhle seriál. Vážně. Zatím má bohužel jen šestnáct dílů ale buďtež varování pro všechny, že jsem je shlédla během dvou dnů. A to jen proto, že jsem ho objevila až v odpoledních hodinách. Ta myšlenka mi strašně připomíná film The Devil wears Prada. Děsivá a náročná šéfka, nezkušená asistentka a náročnost módního průmyslu zkloubená s požadavky soukromého života. Prostě chaos. Navíc Jane má situaci zkomplikovanou o malý zádrhel zvaný střední škola. Ještě nedostudovala, ale v práci ji považují za dospělou a tudíž požadují veškerý její čas.
Jane má navíc problémy i s tou trochou soukromého života, na který jí ještě zbývá čas. V práci se jí snaží okouzlit návrhář Jeremy, s tím nejkouzelnějším britským přízvukem, ve škole si ale brousí zuby na spolužáka jménem Nick a navíc má nejlepšího kamaráda Billyho, který je pro ní perfektní, ale ani jeden z nich si to zatím neuvědomil. Celý příběh se vyvíjí svižně, lehce, scénář je milý, obsazení perfektní, prostě naprostá spokojenost. Tedy téměř.
To bych totiž nebyla já, abych si něco nenašla. A teď nebudu kritizovat nějaké nelogičnosti ve scénáři, naprostou nemožnost podobné zápletky, nebo ten úžasný výběr obdivovatelů, které Jane najednou má, ačkoliv měla být dosud naprosto neviditelná. Nic z toho mi nevadí, protože to prostě k podobným seriálům patří. Co mi vadí je vývoj příběhu a tohle berte trochu s nadsázkou: Copak je slepá? Jak může chtít Nicka nebo Jeremyho, když má každou chvíli vedle sebe úžasného Billyho. Jestli ho ona nechce, tak já ho teda beru. Dovolte mi to vysvětlit názorně:

Máte nejlepšího kamaráda, který je ochotný pro vás udělat téměř cokoliv a navíc vypadá takhle:

A vy si vybíráte mezi až nechutně hezkým a navíc nepřiměřeně populárním sportovcem...:
...a očividným děvkařem návrhářem:
Vážně. Copak je slepá?? Ale dobrá, uznávám, že se mi nemusí vždy líbit, do koho se má hlavní hrdinka zamilovat, takže tuhle kritiku berte s velikou rezervou. Teď už jen doporučuji podívat se na trailer a zamilovat se tak jako já. Tedy pokud jste dívka, protože tohle pro pánské obyvatelstvo vážně není. A zmínila jsem se už, že Jane by design pochází od producentů Gilmore girls? Že ne? To mi muselo nějak uniknout. Tak honem do toho. Neváhejte ani minutu.
Moje hodnocení je (jen kdyby vám to zatím nedošlo): perfektní seriál!

2 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Tenhle seriál miluju :D taky nechápu jak může být Jane tak slepá :D má vedle sebe Billyho prokrista :D já ho beru všema deseti :D

Nora Greyová řekl(a)...

Aaaach... Jane by design... všechny díly jsem viděla za jeden den :D Jak píšeš Miluju. Miluju. Miluju! A Billy....<3

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)