Mediátor: Devátá stezka - Meg Cabot

2. 9. 2012

Anotace: Kdo by věřil na duchy? Jen děti a blázni... Svět 16leté Susannah se hemží nešťastnými zbloudilými dušemi, které se potřebují dostat tam, kam jim je souzeno. A pomáhat jim mají "mediátoři", lidi jako Susannah, schopní vidět zesnulé a mluvit s nimi. Jinak je Suze normální holka, chce být ve škole oblíbená a zajímá ji, jak líbá Ted Beaumont, s nímž se seznámila na večírku. Jenomže v Suzeině pokoji se objeví mrtvá žena, která potřebuje doručit jeho otci podivné poselství. Záhy se z internetu zjistí, že Tedův otec, bohatý podnikatel, měl dost důvodů přát si smrt několika lidí, kteří v minulosti beze stopy zmizeli. Tedův otec by ovšem Suzeinu schopnost komunikovat se zesnulými rád dobře využil...

Druhý díl ze série Mediátor a Meg Cabot opět nezklamala. V tomhle díle je hlavní zápletkou vzkaz, který má Susannah předat od podivné ženy, která se jí objevuje po nocích v ložnici, kříčící na celé kolo. Problém je v tom, že se žena nepředstavila a vzkaz má být doručen "Zrzkovi". Susannah si tedy rychle vydedukuje kdo by to mohl být a bez otálení se pustí do své nové mise. Ta je ale komplikovaná o to, že Zrzek Beaumont je bohatý a velice vytížený podnikatel, ke kterému není snadné se dostat, navíc otec fešáka Tada, se kterým se Suze zrovna seznámila a ještě navíc možná taky upír a vrah. Ale to je přece hloupost. Upíři jsou výmysly na strašení dětí. Nebo nejsou? Do jakých problémů se Susannah dostane tentokrát?
Jak jsem říkala, Meg Cabot, prostě nezklame. Příběh zajímavý, podávaný velice čtivým způsobem. Postavy se nám zase trochu víc představily a mezi Suze a Jessem to zase tak krásně jiskřilo. Člověk v duchu přímo nadskakuje, kdy (nebo jestli vůbec) už se konečně políbí. Předpokládám ale, že jednou k tomu dojít musí, to je prostě nevyhnutelné. Navíc se člověk začte takovým způsobem, že slupne celou knihu naposezení, ani se nestihne zamyslet, že vlastně vynechal večeři (true story). Což je ale taky jediné mínus, které na téhle sérii vidím. Proč jsou ty knihy tak zatraceně krátké?? Teď si budu muset další díly zase chvíli šetřit, protože s těmihle postavami a tímhle světem se prostě nechci loučit a je mi jasné, že kdybych se teď hned začetla do další knihy z téhle série, nepřestanu, dokud nebudu na poslední stránce 6. dílů. Tak moc je návykový. Za mě samozřejmě plný počet a víc už psát nebudu. To si prostě musíte přečíst (pokud jste tak už dávno neudělali).

5 komentářů:

Lady McFly řekl(a)...

Musím jedině souhlasit - Mediátor je skvělá série a já si Suzie, Jesseho i ostatní postavy úplně zamilovala. Taky bych klidně uvítala, kdyby knihy byly delší, protože se opravdu dají přečíst na posezení.
Jinak mě taky štve, že už nejsou skoro nikde ke koupení ani se naplánuje jejich dotisk :(.

Ohana řekl(a)...

To mě taky neskutečně štve, na to jsem si stěžovala už u prvního dílu. Ten jsem totiž četla v knižní podobě a další nemůžu sehnat, takže jsem se musela snížit k nelegální kopii z netu a čtení ze čtečky. Může si za to ale Knižní klub sám, kdyby byla k dostání, s obrovskou radostí bych si koupila celou sérii, takhle akorát přicházejí o peníze..

GiraffeAndy řekl(a)...

Mediátor je díl od dílu lepší... A souhlasím, že je návykový, protože ty knížky slupneš jako nic. Já se chystám si někdy dát re-reading, protože mi už chybí a to jsem poslední díl dočetla teprve v červnu. :D Vážně úžasná série!

Ohana řekl(a)...

Díl od dílu lepší? takže na konci zaplaču, že už nemám další díly? to abych se k poslednímu snad nikdy nedopracovala..

GiraffeAndy řekl(a)...

:D Taky jsem si to říkala, když jsem to četla. Ale vážně, druhá polovina série je lepší. JEŠTĚ lepší. A u posledního dílu jsem brečela taky a to nejenom proto, že byl poslední, ale protože ten konec je prostě úžasně dojemný! Ty postavy si člověk tak zamiluje, že se s nima nechce nikdy rozloučit. Snad Meg doopravdy napíše ten sedmý díl, protože by mě vážně zajímalo, jak si Suze a Jesse žijou dál...

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)