Nakladatelský maraton #10

7. 9. 2012


Máme tu další díl Nakladatelského maratonu. Jedná se o projekt Verči z Books and smile a víc se o něm dočtete tady. V podstatě jde o to, vyfotit a sepsat všechny knihy, které máte od určitých nakladatelů. Tenhle týden bych teoreticky měla shrnout všechna zbylá nakladatelství. Tady si ale dovolím zadání změnit, protože Verča vynechala spoustu velkých a známých nakladatelství, která sice možná nebudou u některých lidí tak hojně zastoupena, protože nevydávájí YA literaturu, ale já třeba mám ještě spoustu těch, o kterých nepadla ani zmíňka. Je samozřejmě spousta nakladatelství, které vynechám, protože od nich mám pouze jednu nebo dvě knihy, ale tam kde se mi sešlo výtisků víc, se rozhodně pochlubím. A začneme tím nejpočetnějším

10. týden: Argo


Od Arga se mi sešlo knih docela dost, a to hlavně díky mé sbírce Douglase Adamse, tak se na to podíváme:

Douglas Adams - Stopařův průvodce galaxií 1. - 5. díl
Eoin Colfer - A ještě něco
Betty MacDonaldová - Co život dal a vzal
Sarah Watersová - Malý vetřelec
Sarah Watersová - Zlodějka
Marisha Pesslová - Vybrané okruhy z mechaniky pohrom
Douglas Adams - Losos pochyb
Douglas Adams - Holistická detektivní kancelář Dirka Gentleyho
Douglas Adams - Dlouhý, temný čas svačiny duše
Chris Priestley - Příšerné příběhy strýce Montaquea
John Kennedy Toole - Spolčení hlupců
Adam Rapp - Rok nekonečného strádání
Cormac McCarthy - Cesta
Maggie Stiefvaterová - série Vlci z Mercy Falls 1. - 3. díl
Pavel Renčín - Beton, kosti a sny


David Foenkinos - Erotický potenciál mé ženy
Emily Giffinová - Něco vypůjčeného

Tyhle poslední dvě jsem při focení bohužel odhalila až po zařazení první kupičky na svá místa, takže jsou chudinky zvlášť každopádně celkově je to 23 kousků.

Od Arga bych rozhodně chtěla upozornit na knihy od Douglase Adamse - je to jeden z mých oblíbenců a pokud jste od něj ještě nic nečetli, rozhodně to v nejbližší době napravte. Neznám snad nikoho, kdo by se u jeho knih od srdce nezasmál.
Potom se mi moc líbila Zlodějka od Sarah Watersové. Líbila se mi ta doba, postavy a hlavně zvraty v příběhu, které jsem ani náznakem nečekala. Opravdu skvělá kniha.
Jak tak koukám, musela bych odsud doporučit úplně každou knihu, kterou jsem zatím přečetla. Co život dal a vzal je úžasná kniha, i když poněkud nepraktického formátu, Cesta od McCarthyho je jedna z mých srdcovek, Příšerné příběhy jsem si užila mnohem víc než ty horory, které se děly ve stejnou chvíli na ulici (četla jsem je na Silvestra) a samozřejmě nesmím zapomenout na Maggie Stiefvaterovou a její Mrazení (i další díly). Tahle série má občas negativní ohlasy, ale mě se opravdu upřímně líbila a nedám na ní dopustit.

A ještě otázka na závěr: znáte další knihy od McCarthyho? Cesta se mi strašně líbila, ale vím, že každá jeho kniha je úplně jiná a Cesta se z toho vymyká ještě o něco víc. Zajímalo by mě, jestli jste jeho knihy četli a líbily se, případně jakou bych měla pokračovat. Přemýšlela jsem o Tahle země není pro starý, protože ta je asi nejznámější, ale ráda si nechám poradit.

2 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Co život dal vzal - bezvadná knížka, i když podle mě pro trochu starší. Betty má opravdu skvělý humor. Formát je opravdu nepraktický. Nesnáším, když je každá knížka jinak vysoká a dlouhá a nejdou mi do knihovny hezky srovnat, aby byly hřbety v zákrytu :( a taky se u těch hodně tlustých hřbet často "zlomí", tím, jak se kniha otevírá.
Cestu mi kdysi doporučoval jeden známý, ale ještě jsem se k ní nějak nedostala, ani k ničemu jinému od autora, takže bohužel, neporadím...

Ohana řekl(a)...

Já prostě nechápu tahle hromadná vydání - v Co život dal a vzal jsou myslím tři její knihy. Pokud by byly samostatně, nebyl by s nimi problém, ale ne, oni vydají sedmiset stránkový monument, který se mi pro přenášení v kabelce ani při sebevětší snaze nehodí. Navíc jak říkáš potom ty hřbety trpí a pak trpím i já..

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)