Once upon a time

10. 9. 2012

Popis z CSFD: Vlivem černé magie zlé čarodějnice se pohádkové postavy ocitnou v lidském světě bez jediné vzpomínky na svůj předchozí život. Příběh začarovaného Storybrooku se začíná rozplétat s příchodem dcery královského páru, kterou se podařilo těsně po narození zachránit od stejného osudu. Tu přivede do osamělého městečka její syn, kterého těsně po narození dala k adopci a kterého si následně osvojila nepříliš příjemná starostka Storybrooku.

Hlavní hrdinkou Once upon a time (ve zkratce Out) je Emma. Ta zaplatila za chybu v mladické nerozvážnosti těhotenstvím. Protože ale nebyla připravena být matkou, dala synka k adopci. Henryho se ujala Regina, starostka malého městečka Storybrook, kde se zastavil čas. Doslova. Hodiny na kostele se nepohly co nejstarší obyvatelé pamatují. Henry je ale neobyčejné dítě, má totiž opravdu živou fantasii. Vymyslel si, že Regina je zlá královna, jeho učitelka je Sněhurka a číšnice v místním bistru je Červená Karkulka. Regina je všechny zaklela, takže se propadli ze světa pohádek do toho skutečného, kde magie nemá žádnou moc. Nikdo z nich ale neví, kdo je, nepamatují si svou minulost, prostě žijí své životy v poklidném malém městečku a nevědomky čekají na záchranu. Tou má být právě Emma. Dcera Sněhurky a krásného prince. Pohádky v Henryho knize totiž dosahují trochu dál než "a byli šťastní až do smrti". Tyhle pohádky vypráví úplně jiné příběhy než znáte ze svého dětství a tím hlavním je samozřejmě příběh Sněhurky, která si svého prince skutečně vzala, dokonce měli dítě. Zlá královna Regina ale nepřeje Sněhurce štěstí a tak celou pohádkovou říši o štěstí připraví. Na poslední chvíli se ale podaří zachránit novorozenou Emmu, jejímž osudem je kletbu zlomit. Podaří se jí to? A dokáže uvěřit v kouzla a čáry zasahující do její reality?
No, musím říct, že tak nějak nevím, jak se k Out postavit. Začalo to dobře. Konečně nějaká neotřepaná myšlenka. Dokonce i provedení se povedlo. Prolýná se nám pohádkový svět, kde se postupně dozvídáme příběhy jednotlivých postav a skutečný svět, kde Regina bojuje s Emmou o opatrovnictví Henryho. Tam ale to pozitivní také končí. Pohádkové části brzy začnou být poněkud nudné, protože hlavní probíranou pohádkou je Sněhurka. Dalo by se říct jen a pouze Sněhurka. K ostatním se často nedostaneme a pokud ano, jsou po americku pozměněny. Červená karkulka je nejenom dospělá žena, ale také vlkodlak, a Jeníček s Mařenkou? Ti v "perníkové" chaloupce snědli muffiny.
Takovéhle změny mě rozčilovaly a Sněhurčin příběh ze všech nejvíc. Nevadí mi jeho prohloubení - královna ji nenechala zabít proto, že by byla krásnější ale z mnohem zajímavějších důvodů, dokonce se podíváme víc do světa samotných trpaslíků, uvidíme Mrzouta zamilovaného a spoustu dalšího. Nevadilo mi ani, že Sněhurka je vzdálená sestřenice Popelky a že se z ní v lese stal v podstatě loupežník. Vadí mi, že po prvních pár dílech mé nadšení vyprchalo a celý zbytek první série mi bylo upřímně jedno, jak to dopadne. Pohádky mě nezajímaly, skutečnost mě postupně také začínala nudit. Prostě hrůza. Ke konci se to zase trochu zlepšilo, ale jinak jsem několikrát uvažovala, že bych všechny díly ani nedokoukala. Celkové hodnocení je potom slabší průměr, ale za ten originální nápad dám nakonec ty tři hvězdičky. Je to ale s hodně přivřenýma očima, s tím počítejte.


7 komentářů:

luckily řekl(a)...

Tak za sebe teda musím říct, že ten seriál mám hodně ráda... :) Líbí se mi, jak scénaristi pojali pohádky, že je obměnili..:D Třeba to s Červenou Karkulkou se mi moc líbilo...:D Já jsem strašně natěšená na druhou sérii...:) Podle proma to vypadá dobře..:)

Ohana řekl(a)...

Já právě slyšela spoustu chvály na OUT, takže jsem se rozhodla zjistit o co jde, ale za srdce mě tedy tentokrát nechytl. Na další sérii už se rozhodně dívat nebudu ale zase ho nechci schazovat - rozhodně má své kvality a jsem si jistá, že spoustě lidí se líbit bude

E_V_E řekl(a)...

Mne sa tento serál lúbi 8) Nápad je neozaj super a tie rozprávkové časti sa mi páčia najviac zo všetkého 8D Je ale pravda, že stred série začal byť taký divný...napriek tomu sa teším na ďalšiu sériu, ktorá slubuje úžasnú atmosféru 8P

Myanmar řekl(a)...

na tohle jsem zatím četla samé nadšené recenze, takže jsem při rozkliknutí tohohle článku čekala vyšší hodnocení...ale konec konců, nikdy se nemůže něco líbit všem :) Tenhle seriál mám v polánu, jen najít čas! :D

Ohana řekl(a)...

jo, občas i zaručený hit zklame - třeba Divergence se mi také moc nelíbila ;)

Sára Kubíková řekl(a)...

Viděla jsem několik prvních dílů a zatím se mi seriál líbí :) hlavně je úžasný, jak vždy na začátku ukazují nějaké zvíře, které napovídá děj dílu...fakt pěkný ;) jukla by ses mi na blog?? http://watchfilmandserial.blogspot.cz/ a napíšeš mi na mail kubikova.sarinka@seznam.cz?? kdyžtak dík :))

Ohana řekl(a)...

No tak uvidíš, mě se ze začátku taky docela líbil, ale pak začal být dost nudný...na blog jsem koukla a hned jsem si tě přidala do bloglovin, abych viděla až zveřejníš další článek, zatím se mi u tebe líbilo :) na mail nevím co bych ti měla psát..

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)