Knižní povídání #3

23. 10. 2012


Knižní povídání je můj vlastní projekt, který ale naprosto ve všem vychází z Knižní zpovědi od Fanty. Celé vysvětlení najdete v prvním dílu, stačí kliknout na štítek Knižní povídání a hned jste tam. Ale teď už nebudu zdržovat a jdeme rovnou do toho. Tenhle díl bude o oblíbených knihách, autorech a také o zfilmovaných knihách.

1. Jaká je tvoje nejoblíbenější kniha?
Většina lidí říká, že jedinou nejoblíbenější knihu prostě neokážou vybrat. Já osobně sice mám spoustu oblíbených knih, ale na tuhle otázku odpovídám jednoznačně - Zatancuj si se mnou od Victorie Clayton.

2. A oblíbený autor?
Těch by bylo víc, ale jsou to třeba Jane Austen, Douglas Adams nebo Jiří Kulhánek.


3. Nejhorší kniha, jakou jsi četla?
Tahle otázka je překvapivě těžká. Četla jsem spoustu špatných knih, většinou jsem je ale četla kvůli škole a šlo tedy o povinnou četbu nebo potom na vysoké o knihy z oblasti filosofie. Co se týče fikce, kterou bych si sama vybrala a opravdu hodně se v ní zklamala? Nevím jestli je nejhorší, ale hodně se mi nelíbil Jonathan Strange a pan Norrell od Susanny Clarkové. Už dvakrát jsem se jí pokoušela číst, ale ona je psaná tak nudně, že se prostě nikdy nedostanu tak úplně skrz.


4. Co postavy? Máš nějakou oblíbenou a naopak nějakou na odstřel?
Oblíbených postav by bylo hodně. Zbožňuju Violu ze Zatancuj si se mnou. Hermionu z Harryho Pottera nebo třeba Bartimaea z Bartimaeovy trilogie. Naopak odstřelila bych starostu Prentise z trilogie Chaos, Luce ze série Andělé (protože je tak pitomá) a občas Harryho, protože se občas chová jednoduše na zabití.

5. Jaká knižní obálka se ti líbí nejvíce?
To je těžké, protože obálek je spousta různých druhů, ale jedna, která se mi naprosto dokonale trefila do vkusu by byl Leviatan od Scotta Westerfelda.


6. Jakou naopak zkazili?
Zkažené obálky se také najdou docela často. Já si nejčastěji stěžuju na obálky k Anitě od Laurell K. Hamiltonové (ty nové od Epochy), nebo mi třeba vadí lesklost obálek Percyho Jacksona, které by jinak docela ušly, ale takhle se na ně prostě nedá dívat.


7. Dočítáš knihy za každou cenu, nebo nemáš problém některou vzdát?
Já vyznávám filosofii, že život je příliš krátký a knih příliš mnoho, než aby člověk ztrácel čas s něčím, co ho tak úplně nebaví.Nemám tedy nejmenší problém knihu prostě vzdát, nebo její čtení odložit, až na ní budu mít náladu.

8. Máš ráda zfilmované knihy? Jaká se ti líbila?
Rozhodně nemám. V naprosté většině případů totiž většinu knihy vynechají, to málo co použijí si pozmění k obrazu svému a navíc ani herce nevyberou správně. Racionálně samozřejmě chápu, že celá kniha přesně tak jak je se na filmové plátno nejen nevejde, ale také nehodí a že nemůžou vidět to, jak si já postavy představuju, ale citově mě to prostě rozčiluje. Vždycky nadávám, že takhle to být nemá, co si to vymýšlí a podobné věci. (Řešením by bylo přestat se dívat, ale když já prostě neodolám - co kdyby se jim to pro jednou povedlo).
Jedna z mála adaptací, která se mi naprosto líbila a neměla jsem k ní jedinou negativní poznámku, je Aréna smrti. Tam trefili opravdu všechno včetně atmosféry a já z kina odcházela naprosto spokojená.

9. Co naprosto zkazili?
Tady je jednoznačná odpověď - Eragona. Tu knihu tak zmasakrovali, že byla k nepoznání. Další opravdu nepovedené jsou celá série Stmívání (takhle Charlie prostě nevypadá) a potom Harry (tam toho vždycky vynechali tolik, že nečíst tu knihu, tak to snad ani nepochopím).


10. Čteš knihy spíš po nebo před filmem?
Pokud mám na vybranou, tak rozhodně před. Teď se třeba s nejvyšší opatrností vyhýbám každé zmíňce o obsazení filmu nebo traileru k Nádherným bytostem nebo Rudé jako rubín, protože se na obě knihy teprve chystám.

11. Díváš se na zfilmované knihy z povinné četby? Pomáhá ti to při zapamatování děje?
Mám pocit, že jsme se na některé dívali přímo na hodinách literatury třeba před vánočníma prázdninama, nebo když byla učitelka nemocná, ale že by mi to nějak pomohlo, to si nevzpomínám. A rozhodně jsem je sama nikdy nevyhledávala.

To je pro dnešek vše, a příště se můžete těšit na díl o knihách obecně a zvláštnostech při čtení.

5 komentářů:

Bastera řekl(a)...

Aréna smrti myslíš jako Hunger games? Já jsem z toho teda byla hrozně nešťastná, mě to šíleně zklamalo :) Jo máš pravdu Harry byl někdy fakt na zabití :) Jinak mě zas až tak filmové adaptace nevadí, ale kniha je prostě kniha :)

Ohana řekl(a)...

Ano, Arénou myslím Hunger games...tebe to zklamalo? to je mi líto..já vyjímečně neměla žádnou kritiku, tak to teď pořád opakuju jako skoro jedinou adaptaci, která mi nevadila.

Bastera řekl(a)...

Mě hrozně, protože v tom filmu to právě vůbec nevyznělo tak jako v té knize, ty myšlenky a popudy proč co dělá a hlavně já nejvíc nesnáším rozkmitanou kameru, která provázela celý film, takže pro mě to bylo docela zklamání, ale možná, kdybych si to teď pustila znovu, že bych názor trošku změnila :)

Bastera řekl(a)...

Jinak mám Tvůj blog moc ráda, je hrozně pěkný a příjemný :)

Ohana řekl(a)...

Děkuju :) jsem ráda, že se tu lidem líbí. Jinak ještě k Hunger games. Možná, že se mi ten film líbil tak moc, protože jsem na něm byla v kině a na obrovském plátně s popcornem v ruce to přecejen vyzní o něco líp. Samozřejmě jsem i v kině viděla špatné filmy, ale pokud je něco takhle akčního s dobrým příběhem zaručeným, tak i kdyby ta kvalita nebyla tak dobrá, stejně budu odcházet s očima navrch hlavy :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)