Nakladatelský maraton #15

12. 10. 2012


Máme tu další a zároveň poslední díl Nakladatelského maratonu. Jedná se o projekt Verči z Books and smile a víc se o něm dočtete tady. V podstatě jde o to, vyfotit a sepsat všechny knihy, které máte od určitých nakladatelů. Tenhle týden už je výběr úplně na mě, protože další nakladatelství nebyla na seznamu. Tentokrát bude nakladatelství víc, protože od každého je knih méně a snažila jsem se vybrat ta nakladatelství, od kterých se knihy alespoň trochu žánrově shodují, i když v posledním týdnu už je to spíš mišmaš všeho možného, ale nevadí. Začneme nakladatelstvím Jota:


Guterman Colohnatt - Vražda jako společenská událost
Jean-Dominique Bauby - Skafandr a motýl
Patrick Ness - Hlas nože (teď už mám taky Temný ráj a Válku hluku)

Další tu máme nakladatelství XYZ:


Alfred Schirokauer - Hříšná Messalina
Winston Groom - Forrest Gump
Winston Groom - Gump & comp.

A nakonec nakladatelství Mladá fronta:


Sue Towsendová - Inkognito
Laurent Graff - Šťastné dny
Oscar Wilde - Cantervillské strašidlo a jiné prózy
Carrie Ranová - Vlny zmítané smrtí
J. R. R. Tolkien - Hobit
Bret Easton Ellis - Glamorama
J. M. Ledgard - Žirafy

A to už je úplně všechno. Mám ještě několik knih od dalších nakladatelství, ale tam je to vždy jeden nebo dva kousky, a navíc o těch nakladatelstvích nikdo neslyšel, takže mi přišlo zbytečné je fotit každou zvlášť.
Z téhle poslední várky rozhodně doporučuju prakticky celou tvorbu Joty - Vražda jako společenská událost je vtipně pojatý bonton, Skafandr a motýl je úžasně dojemný příběh o muži, který trpí lock-in syndromem a celá trilogie Chaos je prostě skvělá (na blogu je na každý díl recenze). Potom chci ještě zmínit Wilda a Cantervilské strašidlo. Předpokládám, že ho všichni znáte, ale stejně za zmíňku stojí. Pokud ho ovšem neznáte, rozhodně to běžte napravit. Nebudete litovat.

Anotace: „Žiju, myslím - nikdo nemá právo mi tyto dvě skutečnosti upřít.“ Jean-Dominique Bauby byl dynamický a úspěšný čtyřicetiletý muž, který měl krásnou manželku, ještě hezčí milenku, dvě malé děti a prestižní zaměstnání jako šéfredaktor magazínu Elle. Jednoho dne nevstal z místa řidiče svého luxusního kabrioletu a nevrátil se zpátky do svého života. Vlivem mozkové příhody kompletně ochrnul a oněměl, postihl ho tzv. syndrom uzamčení. Jediné, co spojovalo jeho nezasaženou mysl s okolním světem, bylo levé oko. Díky terapeutce a rafinovanému systému dorozumívání, který pro něj vytvořila, Jean-Dominique doslova „namrkal“ svou knihu, neobyčejně silné a dojemné poselství o triumfu lidské duše nad smrtelným tělem. Kniha vyšla ve Francii 7. března 1997. Jean-Dominique Bauby zemřel na srdeční zástavu o dva dny později ve věku 44 let. Podle knihy natočil v roce 2007 stejnojmenný film uznávaný režisér Julian Schnabel (tvůrce filmů Basquiat a Než se setmí). Vynikající, nesmírně sugestivní filmové dílo Skafandr a motýl bylo uvedeno na filmovém festivalu v Cannes 2007 a Julian Schnabel za ně obdržel cenu za nejlepší režii.

4 komentářů:

Lenny řekl(a)...

Závidím ti Hobita! :) Ten jediný mi chybí od Tolkiena, nakl. Mladá fronta. A Cantervillské strašidlo a jiné prózy od O. Wilde... prostě závist! :) Máš super knihy.

Ohana řekl(a)...

Není moc co závidět..Tolkien mě tedy vůbec nezaujal, Pána prstenů (z knihovny) jsem vůbec nedočetla a Hobita jsem zatím ani nezkoušela, ale uvidíme no.
Jinak Wilde je skvělej. Ani nevím, kde jsem tenhle výtisk vzala, ale teď jsem moc ráda, že ho mám :)

Lenny řekl(a)...

Tolkien hlavně stvořil ve svých knihách úžasný svět. Mě se jeho knihy líbí. Tedy četla jsem zatím jen Společenstvo prstenu a Dvě věže a obě se líbily, i když Společenstvo a dost více. Zbytek čeká v knihovně na přečtení. Jen se pořád nedokáži rozhodnout jestli fakt, že jsem film viděla dříve než četla knihy, uškodilo či naopak. Mám rozpory např v tom, že postavy(charakter, vzhled) bych si sama představila úplně jinak, ale je jasný, že nyní mám v hlavně verze z filmu. Ovšem číst Tolkienovi knihy a nevědět, co se stane(z filmu), tak věřím, že mě jeho knihy uchvátí mnohem více. A také se mi líbí, že má vše do detailu propracované, jak jedna věc/čin dokáže ovlivnit nevědomky plno dalších věcí. :) Prostě bych řekla, že Tolkien je vydařená klasika.
Oscar Wilde - pro něj slova nestačí. :)

Ohana řekl(a)...

Já ho naposledy četla (nebo zkoušela číst - nedočetla jsem poslední díl) někdy na střední, takže teď by byl možná můj názor jiný, ale tehdá mi přišlo, že by potřeboval proškrtat - akce byla super, ale pak přišly ty nudné části, přes které jsem se prostě musela vyloženě nutit a takové knížky číst nechci. Možná ale někdy v blízké budoucnosti zkusím Hobita a uvidím, jak si s panem Tolkienem porozumím teď :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)