House MD

24. 11. 2012

Oficiální text distributora: Dr. Gregory House (Hugh Laurie) má skutočne nevyberané spôsoby. K pacientom si dovolí čokoľvek a z toho, čo si o ňom myslia iní ľudia, si veľkú hlavu nerobí. Na druhej strane, tohto nekonvenčného lekára sprevádza vynikajúca povesť. Jeho inštinkt je neomylný a jeho metódy stopercentne účinné. Práve to z neho robí výnimočného lekára. Navyše, v komplikovaných medicínskych prípadoch sa vyslovene vyžíva. Zachraňovať životy je jednoducho jeho životné poslanie...


Má vůbec smysl tenhle seriál jakkoliv představovat? Geniální, ale neskutečně arogantní doktor, který dokáže vyřešit případy, nad kterými ostatní už zlomili hůl. Nedělá to ale ze samaritánství, to vůbec ne. Dělá to, pokud je případ dostatečně zajímavý, protože má rád záhady. Navíc je neskutečně nevychovaný, drzý, hrubý a sprostý. Využívá lidi kolem sebe a předpokládá, že oni mu cokoliv odpustí. Nikoho si nepouští k tělu, ale zároveň každému narušuje soukromí a osobní prostor. Takový je doktor Haus. Chlápek na zabití, kterého ale všichni z nějakého důvodu tolerují. 
Tenhle seriál jsem ze začátku zbožňovala. Bylo to něco nového, neotřelého. Jednotlivé případy mě fascinovaly a nemohla jsem se na Hause vynadívat. Postupně to ale začalo být dost nezajímavé. Tedy co se případů týče. Člověk přišel, lékaři řekli, že je to autoimunitní nebo kardiovaskulární, dali mu léky na obojí, člověk se zhoršil, začaly mu vynechávat ledviny, potom játra, měl problémy s dýcháním, a nakonec Haus přišel v poslední vteřině s nápadem, který by mohl pacienta zabít, kdyby se mýlil, ale on má přeci vždycky pravdu, ne? Takže případ zdárně vyřešil, ještě párkrát urazil lidi kolem sebe a šel pokračovat ve svém sebedestrukčním způsobu života. The End. To ale lidi asi přestávalo bavit, takže k těmhle ohraným dramatům začali přidávat víc a víc dramat z Hausova života. Nový tým, aférka s Cudyovou, absťák, když vysadil léky, psychiatrická léčebna, vězení, Forman jako šéf nemocnice. Prostě už nevěděli, co by do seriálu narvali, aby ho udrželi zajímavý. To se jim ale stejně nepovedlo. Jsem teď na začátku 8. série, ale nějak mě to už nebere. Sice ho asi dokoukám, jenomže radost z něčeho nového a fascinace Hausem jako osobnosti už dávno vyprchala. Není to smutné? Je. Víc se k Hausovi asi vyjadřovat nebudu, protože proč bych to dělala, že? Seriál jako takový každý zná, mé postupné zklamání už taky. A svůj názor, že tvůrci seriálů by se měli naučit, kdy mají seriál utnout, tu taky ventilovat nehodlám. Už jsem to párkrát říkala a nerada se opakuju. Takže už jen hodnocení nakonec. Prvních několik sérií by dostalo plný počet. Poslední asi tak dvě by dostaly s přimhouřenýma očima tři hvězdičky, takže to zprůměrujeme, ne? 

2 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Souhlas, poslední série nestála za nic, ale ten úplně poslední díl mi přišel natolik geniální, že jsem nakonec tvůrcům vše odpustila. House je jeden z mála seriálů, které jsem dokoukala do konce :)

Ohana řekl(a)...

Tak to asi poslední sérii vážně celou dokoukám, když tvrdíš, že je poslední díl tak skvělý :) už jsem přemýšlela, že bych se na zbytek vykašlala

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)