Lovkyně snů: Osudové rozhodnutí - Lisa McMann

5. 11. 2012

Anotace: Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život. Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno. Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...

Na úvod recenze bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Nesmírně si toho vážím.

Osudové rozhodnutí je poněkud zvláštním ale rozhodně povedeným zakončením celé série.  Vše začíná, když Janie na prázdninách dostane vzkaz od Carrie - Janina matka je v nemocnici. Janie se tedy musí okamžitě vrátit do reality a vše vyřešit. Ukáže se ale, že její matce nic není, je v nemocnici, protože tam leží Henry, Janin otec. Janie se tedy musí vyrovnávat s novou krizí. Poprvé v životě vidí svého otce, který ale leží v komatu a trpí strašnými nočními můrami. Janie se o něm potřebuje něco dozvědět. Cokoliv. Navíc se stále snaží rozhodnout, jaký život si pro sebe zvolí. Izolaci nebo propadání se do cizích snů? S tímto rozhodnutím jí překvapivě pomůžou právě věci, které o svém otci zjistí. Jak se ale nakonec rozhodne? Dokázala by se navždy rozloučit s Cabelem?
V tomhle dílu Janie neřeší žádný případ pro policii. Soustředí se čistě na své osobní problémy, na objevení otce a na rozhodnutí, které musí učinit. I přes to ale Osudové rozhodnutí není ani na chvíli nudné. Je tu dostatek děje a navíc neustále sledujeme Janiny myšlenky. Až do poslední chvíle jsem skutečně netušila, jak se nakonec rozhodne. Každou chvíli se přikláněla k jinému řešení. Navíc pátrání po informacích o jejím otci bylo opravdu zajímavé. Jak poznáte člověka, který leží v komatu, žije sám a nikomu se se svým životem a svými myšlenkami nesvěřuje? No, rozhodně složitě. I Janiny myšlenkové pochody byly zajímavé, jen jsem občas nechápala její chování vůči Cabelovi. To ale k věci asi patří, přecijen, v její situaci jsem se naštěstí nikdy neocitla.
Rozhodně se mi líbilo, jak se Lisa vypořádala s Janinou opileckou matkou a také věnování na začátku knihy. Hodně mi to pomohlo pochopit záměr za celou touhle sérií pro mladé a o to víc s Lisiny práce vážím. Shakespeare to sice není, ale je to zábavná, čtivá série, která se nebojí dotknout citlivých témat, aby pomohla lidem v podobné situaci. Celkově se mi třetí díl opravdu líbil. Byl čtivý, psaný stejným rozkouskovaným stylem jako předchozí díly a řekla bych, že byl důstojným zakončením celé série. Takže pokud jste třetí díl ještě nečetli, rozhodně vám ho doporučuji, Lisa se s tím hezky poprala. A pokud tuhle sérii vůbec neznáte, ale hledáte milé, čtivé knihy, tak akorát do kabelky (nebo do kapsy, Lovkyně snů není série vyloženě zaměřená na čtenářky), pak neváhejte a pusťte se do Procitnutí. Třeba je to přesně to, co hledáte. 

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)