Bylo nebylo #53

9. 12. 2012

Dneska úvod prakticky nebude. Další týden uběhl a já sobotu trávila v práci na dvanáctihodinové směně, na kterou jsem navíc z nedostatku spojů o víkendu dorazila o hodinu dřív a po ní jsem zase čekala, až si pro mě mamka přijede a jelikož se nám podělalo auto, cesta domů trvala jednou tak dlouho a teď jsem unavená, bolí mě nohy, protože tahle spešl víkendová směna byla z důvodu stěhování celého obrovského skladu (zásob i regálů a kancelářského nábytku) k nám do skladu do nového města a zítra mám jít zase do práce, kde budeme ještě dolaďovat, abychom v pondělí už mohli naplno jet a obsloužovávat zákazníky a prostě mě prosím omluvte. 

Stieg Larsson - Dívka, která si hrála s ohněm

Anotace: Druhý díl trilogie Milénium odkrývá minulý a současný život Lisbeth Salanderové, tajemné punkerky a hackerky, kterou čtenáři znají již z prvního dílu. Dva novináři časopisu Milénium jsou zavražděni krátce před publikováním článku o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Salanderové a její poručník je brzy nalezen mrtvý.
Policie zahájí celostátní pátrání po Salanderové, podporované mediální kampaní, ve které vycházejí najevo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Mikael Blomkvist je přesvědčen o její nevině, avšak Lisbeth odmítá jakoukoliv pomoc při pátrání po skutečném viníkovi. Do hry vstupuje nelítostný gang násilníků, který jde po Salanderové, a tak se kniha mění v závod o její záchranu… Kniha Dívka, která si hrála s ohněm je knihou, která nenechá čtenáře vydechnout. 

První věty: Byla připoutaná koženými řemeny k úzké pryčně s rámem z tvrzené oceli. Popruh měla utažený přes hrudní  koš. Ležela na zádech.

Tenhle díl začíná trošku hardcore a ani potom si nebere moc servítků. Rozhodně je to docela rozdíl od YA knih, které jsem četla poslední dobou, ale rozdíl rozhodně vítaný. Jen mi vadí, že nemám dost času, abych mohla číst pořádně, ale tenhle týden byla práce opravdu náročná a domů jsem dorazila vždycky tak vyřízená, že jsem koukla co nového na netu, povyprávěla s mamkou co nového v práci, pustila jeden díl seriálu a v deset hodin jsem šla spát. Takže jsem četla vždycky jen půl hodinky ve vlaku do práce a pokud jsem na zpáteční cestě neusnula, četla jsem i cestou domů. A zrovna tahle kniha si takové zacházení rozhodně nezaslouží. Nedá se ale nic dělat. Postupuju pomalu, ale za to vytrvale. :) A co vy? Četli jste? Líbila se? Nebo vás alespoň zaujaly první věty?


2 komentářů:

Annie řekl(a)...

Četla jsem, miluju... :3
A souhlasím, tahle kniha si zaslouží to, aby si kvůli ní lidi brali volno. Bohužel to není vždycky možný, no :/
Btw, tuhle větu jsem taky nacpala do Bylo nebylo^^

Ohana řekl(a)...

Tak já do Bylo nebylo vždycky dávám knihu, kterou zrovna čtu..teď to tak hezky vyšlo :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)