Šašek a vévodkyně - Celia Rees

28. 3. 2013

Anotace: Píše se rok 1601 a slavný dramatik William Shakespeare žije toho času v Londýně. Je na vrcholu své slávy a jeho hry slaví úspěch v divadle Globe. Krásná Violetta a její věrný průvodce šašek Feste jsou také v Anglii, na divadlo však nemají čas – Violetta musí zachránit největší poklad své rodné země, který odcizil zloduch Malvolio, a potřebuje pomoc. Dobrodružný příběh se odehrává na pobřeží Ilýrie i v Ardenských lesích a prolíná se v něm romantika, napětí i nebezpečí. Podaří se krásné Violettě na její pouti, na níž se často ocitá v ohrožení života, najít to, co hledá, a zachránit tak svou zemi i sebe samotnou?

Shakespearova komedie převedena do knihy o tom, jak na takový nápad mohl přijít. Originální myšlenka? Možná, ale to zpracování nestálo za moc. Postavy mě ničím nezaujaly, příběh byl tak vybájený, jako Shakespearovy hry bývají a byl tak strašně mimo realitu, že mě ani trochu nezajímalo, co se stane. Dalo se to číst, to ano, ale žádného valného nadšení se ode mě tahle kniha nedočká. Jediný, kdo mi byl aspoň trochu sympatický, byl Feste, ale ten se projevoval tak málo, že kvůli němu rozhodně hodnocení zvedat nebudu. Původně jsem chtěla knize dát tři hvězdičky, ale když nad tím tak přemýšlím, snažím se o knize něco smysluplného napsat a docházím k závěru, že o ní vlastně nemám co říct, musím hodnocení nakonec ještě snížit. Jsem si jistá, že se může někomu líbit. Možná velkému Shakespearovu fanoškovi, ale já Večer tříkrálový ani neznám, co se příběhu týče, takže mě tahle kniha prostě nezaujala. 

2 komentářů:

Bastera řekl(a)...

Hele nenavážej se mi do Shakespeara :D :D :D Ale ne chápu to já zatím s knihami, které se nějak vážou k Shakespearovi také nemám dobré zkušenosti :)

Ohana řekl(a)...

To bych si nedovolila :) Já proti Shakespearovi nic nemám, jen nejsem schopná jeho díla přečíst a ani knihy o něm se mi nelíbí (sice jsem četla jen tuhle jednu, ale hádám, že to na nějakou dobu stačí). Jinak proti němu ale vůbec nic nemám :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)