Inkubovy sny - Laurell K. Hamiltonová

10. 9. 2013

Anotace: Dvanácté pokračování dobrodružství neohrožené lovkyně upírů a nekromantky Anity Blakeové.
Anitin život ještě nikdy nebyl komplikovanější než teď, kdy má závazky vůči živým i vůči mrtvým. Na svobodě pobíhá upírský sériový vrah, jenž si za své oběti vybírá striptérky. Anita je k tomuto případu zavolána, ale obává se, že by byl její posudek považován za konflikt zájmů. Koneckonců, je družkou Jean-Clauda, okouzlujícího vládce města.
Obklopená podezřeními, unavená pokusy ovládnout svou tužbu, jež ji pomalu ničí, učiní Anita něco dosud nepředstavitelného: požádá o pomoc.

Ta obálka mě neskutečně dráždí, ale nehodlám jí už víc kritizovat. Budu se radši soustředit na svou recenzi.
Anita má nový případ. Několik upírů vraždí striptérky a nechává je viditelně pohozené rovnou před kluby, kde pracují. Anita ale nebude mít vyšetřování snadné. Život jí komplikují její soukromé vztahy. Jean-Claude, Asher, Micah, Nathaniel a nyní se jí do života vrací i Richard. Jak to má sama zvládnout a nezbláznit se? A jaké důsledky bude mít Richardův návrat na moc triumvirátu? To se dozvíte v už dvanáctém dílu téhle paranormální série.
Páni, tenhle díl se mi vážně nelíbil. Nakonec jsem mu dala alespoň průměrné hodnocení, ale kdyby to byla samostatná kniha a já byla schopná objektivního hodnocení, dostala by ještě míň. Už od začátku jsme vrženi do Anitiných domácích problémů. Má problémy spíš se sebou samou než s muži kolem sebe, ale ve všem se tak strašně šťourá a filosofuje, že by se z toho méně odolný čtenář mohl zbláznit. Vše je samozřejmě prokládáno spoustou sexu a to prakticky s každým na potkání. Je tu malinká scénka z její práce jako oživovatelky, ale přišlo mi, že tam byla zase jen kvůli sexu. Je tu další kousek o jejích nových schopnostech, ale zase vše končí sexem. Jsou tu dva souboje (metafyzické samozřejmě) s vyššími upíry, ale překvapivě, zase to skončí sexem a se samotným příběhem to navíc nemá nic společného. Přijde mi, že se tahle knížka skládala vlastně jen ze sexu a rozebírání Anitiny morálky a stavu její nesmrtelné duše. Člověk by si myslel, že nic jiného se ani dít nemusí. Obzvlášť první polovina knihy se vlastně z ničeho jiného neskládá a to mě prostě nebaví. Ano, Anita má případ s policií, ale tomu se věnuje tak v pěti kapitolách z celkových 82. No, to možná trochu přeháním, ale chápete mě, ne?
Mně sex v knihách rozhodně nevadí, dokonce bych podporovala něco vkusného i ve YA, aby to nebylo tak zatraceně cudné, ale co je moc, je moc. A tenhle díl na mě zase působil jako by Laurell testovala sama sebe, kolik postelových scén za sebou dokáže do jednoho dílu narvat, aniž by potřebovala jakýkoli jiný děj. Občas to působilo, jako by se Anity nemoh nikdo dotknout, možná se na ni ani podívat, aby to neskončilo sexem. Prostě dost, stačí, zamysleme se i nad jinými způsoby, jak všechny ty stránky zaplnit. Navíc tu není ani dost Anity oživovatelky nebo Anity drsňačky s pistolí, aby to člověku aspoň připomínalo první díly. Tenhle díl jsem přitom prostě musela číst na kousky, protože tolik "akce" bez oddechu jsem prostě nezvládla. Vždycky tak padesát stránek a dost. Akční knížky jsou fajn, ale je rozdíl mezi akcí jako v Hunger games a "akcí" v Anitě. Až ten konec to zase trochu vylepšil.
Vážně, jestli se další díly nezlepší, začnu uvažovat, že s touhle sérií prostě skončím. Já chápu, že když už člověk vymyslí takový barvitý svět, zábavné postavy a když to sype, tak se to těžko opouští, ale pokud bude kvalita pořád klesat, nestálo by za to prostě Anitu zabít a začít psát něco jiného? Možná Hamiltonové napíšu a navrhnu jí to. Nerada opouštím série nedokončené, ale pokud mě jednotlivé díly nezaujmou, pak není moc o čem přemýšlet, ne? Zatím má prý 22 dílů a nikde jsem nenašla číslo, u kterého by hodlala zastavit, na Goodreads dokonce píšou, že autorka konec zatím neplánuje. Není to šílené? To prostě bude psát, dokud se to bude prodávat? Já mám radši, když si autor naplánuje celou sérii dopředu, alespoň v hrubých obrysech, ne knížku od knížky. Souhlasí se mnou někdo, nebo jsem jenom přecitlivělá?


3 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Tak mě tenhleten díl taky zrovna nenadchl, ale možná, že to zklamání je zčásti způsobené tím mnohaměsíčním odkládáním jeho vydání...to člověku očekávání přece jen zvýší, a ve výsledku z toho je dost průměrný(no možná podprůměrný) díl série. Ale jelikož u mě doma se kromě téhle série nachází nejmíň 3 další s víc než čtyřmi díly, kdy vždycky po těch skutečně dobrých následoval minimálně jeden, co byl vcelku propadák...prostě takové, kdy autorka asi nevěděla jakou zápletku vymyslet a hořel jí termín, tak nějak očekávám, že se to snad zlepší...no možná spíš doufám. Asi by stálo za to, aby zase ubrala na počtu stránek... A abych nezapoměla, moc dobrá recence ;-)! Z.

Lenny řekl(a)...

Já tenhle díl ohodnotila za 4*, protože i když za moc nestojí pořád mi to má tu neuvěřitelnou čtivost a navíc podle mého mnohem lepší než Blankytné hříchy(předchozí díl). A celkově měla jsem z něj lepší pocit, i když se tam vlastně nic neděje. Případ který Anita vyšetřuje je opět popsán jen v pozadí "děje".
Ovšem co si budeme povídat, jsem z toho nešťastná, jak Anita dopadla.
Navíc pokaždé si vzpomenu na rozhovory s autorkou kde povídala, že mnoho žen, které měly problémy se svými příteli, se jim díky této sérii dokázaly postavit, protože Anitina tvrdost a prostě to jaká je (ehmm pardon byla) jim ukázala, že to jde. A já si říkám, co jim tedy ukazuje takhle Anita. :D

To co se stalo, co se týče Richarda mě opravdu naštvalo. Nemám ho ráda. Taková fňukna, která by mohla zabíjet.
A celkově to bylo prostě celé o sexu a přiznám se, že pár těchto scén jsem dokonce i přeskočila.
Nebýt Jean-Clauda, Ashera a Nathaniela(mé oblíbená postavy), tak to opravdu snad stopnu a dále číst nebudu. Ale.. Nejde to! :D

Jinak co se týče obálek, možná si pamatuješ, jak před nějakým tím pátkem jsem tu psala, že nejsou tak špatné atd. Díky posledím pár knihám jsem otočila o 180 stupňů. Je to děs! :D
Prý se knihy lépe prodávají. No... nepomůžu si pomoct, ale kouknout se na tuto oblálku, jako někdo kdo vůbec neví o jakou sérii jde, tak první co mě napadne je, že kniha bude o prostitutce a nájemném vrahovi. :D Což myslím mluví za vše.

Ohana řekl(a)...

Z.: Díky:) trochu to zkrátit by rozhodně neškodilo, zachvíli už se mi nevejde do kabelky..

Lenny: Tyhle postavy taky miluju a neskutečně mě štve, je právě Jean-Claude a Asher se v tomhle díle skoro nevyskytovali. Tu obálku jsi vystihla dokonale :D
Richarda už naprosto nemůžu vystát, kdyby konečně umřel, vůbec bych se nezlobila.
A Anita? Ze sympatické samostatné drsňačky se stala filosofující chudinka s věčně roztaženejma nohama..to je teda fakt role model. Vážně, dám jí čas do 15. dílu a jestli se nezlepší tak prostě končím. Ani Nathanielovy fialové oči mě nepřesvědčí..

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)