Otázka za deset - David Nicholls

21. 8. 2014

Anotace: Vtipné retro od autora bestselleru Jeden den o tom, že láska i hory přenáší. Píše se polovina osmdesátých let a vysokoškolský student Brian Jackson se přihlásí do televizní vědomostní soutěže -- je to koneckonců mladý muž s přehledem. Tam se však zakouká do své spolusoutěžící, nadějeplné filmové herečky Alice Harbinsonové, která však jeho milostné spády neopětuje. Brian si tedy umíní soutěž stůj co stůj vyhrát, protože, jak každý ví, muži vybavenému encyklopedickými znalostmi žádná žena neodolá.

Brian jde do prvního ročníku na universitu a jako prvák má samozřejmě hodně starostí. Ani ne tak s učením, jako spíš jak co nejvíc ušetřit, jak se vypořádat se spolubydlícími a hlavně, jak sbalit tu krásnou holku, po které všichni jedou. Opíjením se a snahou působit nonšalantně a světácky? Asi ne. Přihlášením se do vědomostní soutěže? To už vůbec ne, ale i tak si Brian zvolí právě tyhle strategie. Jenomže brzy zjistí, že život plný večírků a trapných zážitků z prvního rande možná nebude právě ten ideál. A možná, jenom možná nebude všemi oblíbená aspirující herečka ta pravá pro nesmělého prváka s obličejem plným akné. Možná se ta pravá skrývá někde úplně jinde. Proč ne? Vždyť vysoká škola je svět plný možností.
Je špatné, když je anotace vtipnější než kniha samotná? No, to možná trochu přeháním, ale i tak pro mě byla Otázka za deset docela velkým zklamáním. Ano, byla napsaná zajímavě a hodně realisticky, ale i tak jsem od ní čekala mnohem víc. Snadno prohlédnutelná milostná zápletka a hlavní hrdina, který se snaží přijít na to, jak by měl žít, když je poprvé z dosahu své matky. Bylo docela zábavné sledovat ho, jak se na všechno snaží přijít, zatímco v hlavě propočítává, jestli si může dovolit koupit své dívce ještě jednu kávu, ale na druhou stranu David Nicholls to prostě umí mnohem líp a vtipněji.
Otázka za deset není špatná kniha. To vůbec ne. Kdybych nečetla Jeden den, asi by se mi líbila o dost víc, jenomže já prostě nedokážu přestat srovnávat. A možná se mi prostě jenom tolik nelíbil hlavní hrdina. Vážně jsem nesouhlasila s jeho volbami a většinu knihy bych ho nejradši prostě propleskla. Možná v tom je ten problém. Každopádně nemůžu jinak, než hodnotit průměrně, protože tahle kniha mě jednoduše neokouzlila. Byla dobrá, ale ne skvělá.


0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)