Citadela - Kate Mosse

2. 10. 2014

Anotace: Carcasonne, rok 1942
Odvážná a energická dívka Sandrine zjistí, že ji události vtáhly do odboje proti německé okupaci. A stane se součástí odbojové organizace s krycím označením „Citadela“, složené z obyčejných žen odhodlaných nasadit všechno a dovést do konce děsivý boj stínové války zuřící všude kolem nich. Jih Francie je sice „svobodná zóna“ a Němci jej neobsadili, ale Pétainova vláda ve Vichy s nimi kolaboruje a nikdo vlastně pořádně neví, kdo je přítel a kdo nepřítel. Válka se nevyhnutelně blíží ke svému krvavému a strašnému závěru a Sandrine zjistí, že její osud je spojen se třemi velice odlišnými muži. Kdo je ale skutečný nepřítel? Od koho hrozí největší nebezpečí? A kdo je tím pravým strážcem pradávných tajemství, jež už po celá pokolení přitahují do podhůří Pyrenejí mnohé pátrače? Sandrine hledá nejen pravdu sama o sobě a svou lásku, ale také prastarý text, který, i když to zní neuvěřitelně, by snad mohl změnit osud války.

Citadela je příběh Sandrine, naivní dívky, ze které se stane bojovnice odboje. Nejsem si jistá, jak přesně k tomu dojde, protože jsem tuhle knihu nedočetla. Po sto stranách odkládám a hlásím, že tohle pro mě prostě není. Nesnáším knihy s tématikou druhé světové a odboje už vůbec. Všechno to skrývání, politikaření a dojemné proslovy o tom, jak bojují za svobodu. Jsem si jistá, že takoví lidé skutečně existovali a takové věci se skutečně někde staly, ale mě to prostě nebaví a nezajímá.
Myslela jsem si, že když mám styl Kate Mosse tak moc ráda, přehlédnu ten fakt, že celá kniha je situovaná kolem francouzského odboje, ale obávám se, že tohle je na mě trochu moc. Je to škoda, protože předchozí dva díly i ten nepovedený třetí (Zimní přízraky), se mi vážně líbily, ale přečíst víc než 500 stran na téma, které mě nezajímá, prostě nedokážu. Alespoň zatím ne. Vzhledem k tomu, že se jedná o poslední díl volně navazující série, knihu si rozhodně nechám a kdo ví? Třeba do ní jednou dorostu. Prozatím se na ní ale bude prášit v mé knihovničce a bude čekat, kdy nadejde ta správná chvíle.
Jinak psané je to dobře a postavy mě hned zaujaly, takže pokud nemáte proti danému tématu stejné výhrady jako já, rozhodně doporučuji se pustit i do tohohle posledního dílu.


0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)