Poslední drakobijce - Jasper Fforde

7. 10. 2014

Anotace: Kde jsou ty časy, kdy bylo kouzelnictví nepostradatelné? Dalo se s ním zachránit království, prošťouchnout ucpaný odpad a obstaralo spoustu dalších užitečných věcí. Jenže jeho význam upadá. Instalatér je lacinější než kouzelník a na létajících kobercích se rozváží pizza. Patnáctiletá Jennifer Strangeová řídí kouzelnickou agenturu Kazam, která se v těžké situaci tak tak probíjí...

Kouzelníci jsou zcela běžná záležitost. Jsou dokonce tak běžní, že si je můžete najmout na opravy v domě, zavolat si o výsledky sportky nebo klidně o zítřejší počasí. Problém je, že magická moc slábne a kouzlo se častěji ne povede, než povede, takže se lidé stále více spoléhají na vlastní síly a kouzlům se spíš vyhýbají. To ale jen do té doby než je předpovězeno, že poslední drak brzy zemře. Magická moc začne po téhle předpovědi  opět stoupat, kouzelníci jsou ve svých snahách úspěšnější a lidé jim opět začínají věnovat pozornost. Největší pozornost ale získává poslední dračí území. Ohraničený pozemek, na který nesmí žádný smrtelník vstoupit a který se už brzy uvolní, až drak konečně zemře. Jenomže proč drak najednou umírá? A co se stane s magickou mocí, až draci úplně vyhynou?
Už jsem to říkala několikrát, ale tahle knížka mi strašně připomínala Pratchetta píšícího pro děti. Poslední drakobijce je opravdu vtipná kniha, občas zacházející až do absurdna, a přesně takové knihy já mám ráda. Samotný příběh o posledním drakovi a posledním drakobijci a o tom, jaký vliv bude smrt draka mít na cenu nemovitostí, byl vážně originální. Tuhle knihu jsem si vyhlédla hlavně díky té krásné obálce, ale ani jsem moc nečekala, že by se mi vážně líbila. Je to přecijen čtení spíš pro mladší čtenáře. Celý svět posledního Drakobijce je ale tak skvěle vymyšlený, že jsem se skoro nemohla odtrhnout. 
Jistě, do Harryho Pottera to má daleko a nejsem si jistá, jestli u nás vyjdou i další díly, ale Jennifer Strange se mi vážně zalíbila. Průběh příběhu možná byl docela průhledný, ale ten závěr jsem vážně nečekala a dokonce mi to chvílemi přišlo i napínavé, což se u knih pro děti málokdy stane. Většinou se autor tak nesnaží, protože si myslí, že píše pro méně náročné a předvídavé publikum. Jasper Fforde to ale rozhodně neodfláknul a vytvořil tak skutečně zajímavou a povedenou knihu. Myslím si, že jestli u nás vyjdou i zbylé dva díly, nejspíš si je také koupím. Když už pro nic jiného, tak ty obálky jsou prostě kouzelné.


4 komentářů:

Jednorožec Radynka řekl(a)...

Já doufám, že ty další díly vyjdou! Nechce se mi je číst v angličtině, přece jen je zde mnoho slov, které bych asi nepochopila. I když v nejhorším případě bych to asi zhruba nějak zvládla. :-) A ta obálka je vážně super! :-)

Reading with Lucy řekl(a)...

Krásná obálka :)

Ilona Dolezalova řekl(a)...

Vypadá to krásně, už ten námět je takový hezky pohádkový a jako nenáročná četba to je určitě jako dělané. Krásná recenze, líbí se mi jak dokážeš zhodnotit všechno :)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj... mohu potvrdit, žádné kousání se nekonalo... čas strávený poslechem nebyl promarněn, naopak příjemně uběhl....Milan

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)