Bitevník - Cherie Priest

25. 11. 2014

Anotace: Mercy Lynchová pracuje ve vojenské nemocnici. Po smrti manžela v zajateckém táboře ji už ve Virginii nic nedrží, a proto se vydává najít svého zraněného otce, který se s ní touží setkat. Cesta napříč kontinentem se mění v dobrodružné putování. Mercy postupně vystřídá vzducholoď, vlak i říční parník. Když dorazí do St. Louis, zjišťuje, že jediný vlak, který pokračuje dál, potáhne děsivá unionistická parní lokomotiva jménem Bitevník. Původně rychlá a klidná cesta se mění v boj o život poté, co je vlak přepaden hordou lupičů a později jižanskými vojáky. Mercy by ráda viděla svého otce dřív, než zemře. Pokud však chce z vlaku vystoupit živá, musí překonat intriky Unie a útoky Konfederace.

Mercy je obyčejná zdravotní sestra. Jistě, práce v nemocnici za války ji zocelila, ale stejně by nikdy nevytáhla paty ze svého malého kousku bezpečí. Alespoň si to myslela, dokud nedostala dvě zprávy, které změnily její život. Její muž zemřel na frontě a její otec umírá a chce ji ještě naposledy vidět. Mercy se tedy vydává na nebezpečnou cestu přes celou válkou poznamenanou Ameriku a že ta cesta bude stát za to. Když váš civilní konfederační vlak táhne ta nejnebezpečnější unionistická lokomotiva, nejspíš něco nebude tak úplně v pořádku. Přijde Mercy na důvod tohoto podivného spojení? A dostane se vůbec z cesty do samotného pekla živá?
Třetí díl ze série Mechanické století opět nezklamal. Miluju steampunk a vážně se mi líbí styl Cherie Priest. Tohle je třetí kniha, kterou jsem od ní četla, a opět je úplně jiná. Tentokrát máme takový malý roadtrip spojený s občanskou válkou a starými špionskými filmy. No prostě opět dokonalá kombinace, plná akce a napětí. Mercy je skvělá postava, která dokáže být naprosto křehká a ženská jednu chvíli a vzápětí naprosto drsná hrdinka. Jak už jsem říkala, Bitevník je hodně akční, ale mě vážně bavily i ty klidnější chvilky. Líbilo se mi tajemství, které celý vlak halilo a postupné odkrývání pravdy.
Tentokrát se mi dokonce líbily i ty válečné scény, ačkoli obvykle téma války naprosto nesnáším. Naštěstí člověk nemusí mít žádné extra znalosti ohledně občanské války v Americe, aby dokázal děj bez problémů sledovat. To málo, co znát potřebujete, autorka velice ráda vysvětlí v průběhu vyprávění, takže nás nemusí rušit lekce z historie. Celkově je to prostě opravdu povedená knížka, která sérii velice elegantně vrátila do dějiště prvního dílu. Za sebe mohu konstatovat naprostou spokojenost a jen už se nemůžu dočkat, až se pustím do dílu čtvrtého, který opět slibuje obrovskou kopu napětí a skvěle napsaného steampunku.



1 komentářů:

Kacennnka řekl(a)...

Cherrie je skvělá autorka. Četla jsem dva první díly série a třetí mám doma, zatím jsem se k němu ale nedostala. Zemětřas mě úplně učaroval, s Clementine to bylo trochu slabší, protože mě motiv sám o sobě tolik nezaujal. Každopádně mě mrzí, že u nás toho tolik ze steampunku nevychází... nebo mám prostě jenom smůlu, že na to nemůžu narazit... Pěkná recenze... :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)