Eleanor & Park - Rainbow Rowell

18. 6. 2015

Anotace: Romance ze školního prostředí, neobvyklá je v tom, že hlavní hrdinka není nejkrásnější holka na škole a její milý není nejúžasnější borec; ona je obyčejná, trochu při těle, on nenápadný kluk s částečně asijskými předky. Jejich zvolna se vyvíjející vztah překvapí je samotné a je líčený tak, že když se poprvé vezmou za ruku, připraví to o dech je i čtenáře. 

Rok 1986, Eleanor se stěhuje do nového města, nového sousedství, nového domu. Čeká ale, že příběh bude opět stejný. Už ve školním autobusu je jí to jasné. Všichni mají své kamarády a partičky a o novou dívku v podivném oblečení rozhodně stát nebudou. A taky že ano. Ani si nemá kam sednout. Nakonec si v podstatě náhodně sedne k Parkovi a tím odstartuje přátelství a nakonec romanci netušených, přímo epických rozměrů. Co na tom, že ani jeden z nich není nejoblíbenější nebo nejkrásnější ve škole? Hlavní je, že se našli a už budou navždy spolu. Nebo ne?
 Eleanor a Park je skvělá knížka. Přesně takový balzám pro duši, jaký jsem v tu chvíli potřebovala. Je to milé, nenáročné čtení o dvou naprosto obyčejných lidech. Jejich životy nejsou nic extra skvělého, ale hlavně v Parkově případě by to mohlo být mnohem horší. Není na nich nic zvláštního, potkat je na ulici (a to byste klidně mohli s tím, jak reálně jsou popsaní), nejspíš byste si jich nevšimli a přesto je jejich příběh úžasný. 
Je to jednoduché. Dva teenageři se oproti všem očekáváním do sebe zamilují. Pomalu, postupně, tak, jak to má být. Rainbow Rowell to ale umí popsat tak zajímavě a krásně, že se k této knize budete rádi i po letech vracet. Alespoň já ji rozhodně hned tak prodávat nehodlám. Už se těším na další knihu z pera této autorky - Fangirl a upřímně doufám, že u nás vyjdou i další její knihy, které už sice nejsou YA, ale i tak si myslím, že za přečtení rozhodně budou stát. 

 

2 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Zrovna čtu Fangirl od stejné autorky a moc se mi líbí, ale abych byla upřímná, zrovna tahle knížka mě moc neláká. Četla jsem několik komentářů a prý má blbý/smutný konec, a těm se já vyhýbám jako čert kříži. Jsem jeden z těch lidí, co alespoň v knížkách chtějí šťastné konce, takže se mi do knížky právě proto nechce :( Jinak skvělá recenze!

Táňa Moučková řekl(a)...

Knihu jsem četla v zimě a moc se mi líbila, jen ten konec mě dostal - chtěla jsem otočit na další stránku a najednou byl konec. K Eleanor&Park se také budu ráda vracet ♥
Na Fangirl se chystám, snad se mi bude líbit.
Super recenze :))

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)