Na ráj zapomeň - Tasmina Perry

16. 6. 2015

Anotace: Některá tajemství lidi spojují
Čtyři privilegovaní vysokoškolští studenti si na luxusním soukromém ostrově Angel Cay připíjejí na úspěšné zvládnutí závěrečných zkoušek. Sebejistý Miles, chytrá Grace, talentovaný Alex a krásná Sasha právě dostudovali a svět jim leží u nohou. Ovšem jedna temná noc jejich dokonale naplánované životy navždy změní. Všichni nastartují slibné kariéry a snaží se na minulost zapomenout. Ale ať už jejich hvězda vyletí sebevýš, strašné pravdě se uniknout nedá. Když je následky té osudné noci nakonec dostihnou, jeden z nich musí zaplatit vysokou cenu…


Čtyři kamarádi jsou na prázdninách na soukromém ostrově, něco se tam stane, oni si slíbí, že o tom nikdy v životě nepromluví a dál vesele žijí své životy. Po dvaceti letech se ale sdílené tajemství zdá jako příliš velká zátěž pro všechny a je potřeba přijít na to, co se vlastně tehdy stalo a jak to teď vyřešit. Zní to tajuplně? Možná ano, ale autorka se bohužel nedokázala toho tajemna držet.
Na ráj zapomeň je kniha o čtyřech lidech, podivné události a jejich následných životech. Sledujeme je totiž celých těch dalších 20 let! Přeskakujeme od jednoho k druhému, vidíme jejich úspěchy i neúspěchy a čekáme, kdy to hrozné tajemství vyjde na světlo. Problém je, že když se to stane, je to popsané tak uměle dramaticky, že by se z toho poctivý čtenář musel na místě zcvoknout. Proto jsem četla celý ten dlouhatánský nudný opus? Tomu jsem věnovala týden svého života? Proč??
Ano, je to nudné, je to dlouhé a je to vlastně naprosto o ničem. Jednotlivé příběhy hlavních hrdinů i centrální zápletka jsou tak nanicovaté, až se vám z toho dělá zle. Sama se divím, že jsem knihu dokázala dočíst. Asi jsem pořád čekala, kdy se stane něco dramatického. No, nestalo se a já odcházela naprosto zklamaná. Není to úplný odpad, jedna či dvě světlé chvilky se našly, ale za koupi a přečtení to podle mě prostě nestojí. Pardon, ale takhle tedy ne.

 

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)