Pekáč buchet - Kateřina Petrusová

3. 6. 2015

Anotace:
ONA Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.
Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem a že láska hory přenáší. Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.

Ona miluje jídlo a městský život, on sport a přírodu. Někdo kdysi řekl, že protiklady se přitahují a v posledním románu Katky Petrusové to rozhodně platí. I když..možná s tím bude mít dočinění také ten pekáč buchet. Ne, netvrdím, že je Klára povrchní, ale která žena by nebrala vymakaného sportovce, který je ještě navíc milý, vtipný a pozorný?
Stejně jako všechny knihy, které Katka vyplodí, je i tahle neskutečně vtipná a milá. Je to takové zábavné odpočinkové čtení, když se vám nechce nad ničím moc přemýšlet. Každý čas od času potřebuje knihu, u které může prostě vypnout, a přesně na to jsou Katky knihy dokonalé. Jsou sice krátké, ale to vůbec nevadí. Možná je to naopak dobře, protože od Pekáče buchet jsem se zase nemohla odtrhnout. Prostě jsem potřebovala vědět, jak to s těma dvěma dopadne. Ne, nebudu vám to prozrazovat, jenom řeknu, že jsem zase koukala s otevřenou pusou, ale nakonec jsem byla spokojená. 
Série Bavettových se mi strašně líbila a vždycky bude mít speciální místo v mé knihovničce, ale musím říct, že tyhle jednohubky z českých luhů a hájů jsou snad ještě lepší. Jsou úžasně reálné a člověk si hned říká, že se možná taková věc může stát i jemu. Já bych třeba takového Matouše rozhodně poznala ráda. A co vy?


1 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Já miluju naprosto každou knížky od Katky Petrusové a Pekáč buchet se mi opravdu strašně moc líbil. Nemůžu se dočkat jejích dalších počinů :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)