Řekni vlkům, že jsem doma - Carol Rifka Bruntová

9. 6. 2015

Anotace: Mimořádný literární debut, působivý příběh o smutku a dvou osamělých lidech, kteří znovu objeví lásku i radost ze života. Pouhou shodou náhod se stanou blízkými přáteli, aby posléze zjistili, že člověk někdy neví, koho ztratil, dokud ho „nenajde“.
Píše se rok 1987 a June Elbusová má čtrnáct let. Je uzavřená a nedůvěřivá, těžko se jen tak s někým spřátelí, nedokáže vyjít ani se svou starší sestrou. Na celém světě existuje pouze jediný člověk, který jí opravdu rozumí – strýc Finn, uznávaný malíř, její důvěrník a nejlepší kamarád. Jenomže Finn zemře na záhadnou nemoc, jejíž jméno Juneina matka dokáže vyslovit jen šeptem, a dívčin svět se převrátí vzhůru nohama.
Román je především příběhem o tom, jak dospět, najít vlastní identitu a vyrovnat se nejen s nejrůznějšími nečekanými situacemi, ale i bolestí a ztrátami, které přináší život. Přečtěte si, co se stane, když se zamilujete do někoho, do koho byste se zamilovat neměli. Pochopíte, že žárlivost a pocity viny dokáží zničit i to nejpevnější přátelství a někdy mají ty nejtragičtější následky.

June je poněkud neobvyklá dívka. Většina spolužáků a vrstevníků jí nechápe a její sestra se s ní odmítá bavit. June ale není osamělá. Má svého strýce Finna, který je vždy na blízku, když ho potřebuje. Když si chce popovídat nebo prostě zajít do muzea. Jenomže Finn je velice nemocný muž a jeho nemoc ho konečně dostihla. Teď se musí June poprat se životem sama. Nebo ne? Existuje někdo, kdo by její city k Finnovi dokázal pochopit?
Řekni vlkům, že jsem doma je neobyčejný příběh a přitom vypráví o zcela běžných věcech. Mladá dívka, která nezapadá do kolektivu, platonická láska, která není tak úplně vhodná, ztráta dobrého nebo možná jediného přítele, odhalení tajemství, o kterém si všichni mysleli, že je pro vaše dobro. June se s tím vším vyrovnává relativně dobře. Pár zádrhelů se samozřejmě najde, ale být já v takové situaci, rozhodně by to dopadlo hůř. 
June i celá její rodina a nejbližší okolí působili strašně reálně, celá kniha byla vyprávěna takovým milým stylem a i když příběh rozhodně nebyl napínavý nebo akční, byl tak zajímavý, že jsem stejně nemohla jen tak přestat číst a knihu odložit na později. Celkově se mi tahle kniha strašně líbila a od teďka má už navždycky zvláštní místo na mojí poličce knih, které mě nějakým způsobem zasáhly. Carol Rifka Bruntová je rozhodně nadějná autorka a já jen doufám, že neskončí u tohohle jediného úspěchu.

1 komentářů:

Maťa řekl(a)...

Táto kniha sa mi tiež veľmi páčila. Dokonalosť mi kazila len June, jej matka a sestra, ktoré ma vytáčali :D
Ale Finn s Tobym mi to kompenzovali.
Bolo to úžasné :3

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)