Tím všechno začíná - Robyn Schneider

30. 6. 2015

Anotace: Ezra Faulkner, tenisová hvězda a všeobecný školní mazánek, je přesvědčený, že na každého v životě čeká nějaký průšvih. Je jedno, jak obyčejným životem člověk žije, někde za rohem na něj číhá menší nebo větší tragédie, která mu obrátí svět naruby a kterou teprve všechno začíná. V Ezrově případě je tou tragédií bouračka, která mu sice vzala veškeré vyhlídky na kariéru v tenise, ale zato mu otevřela úplně nové dveře a Ezra se nestačí divit, co všechno ho může potkat na debatních turnajích nebo jak je svět malý a jak krutě někdy osud zaplétá lidské příběhy. Palčivě vtipná kniha o tom, že ze samého středu na úplný kraj je to někdy jen krůček, a naopak. A přesto se zpátky nechce…

Zvláštní. Tuhle knihu jsem četla v polovině března. Vím, že jsem ji přečetla a dokonce jsem jí na goodreads dala plný počet hvězdiček. Předpokládám tedy, že se mi líbila. Problém je, že si jí vůbec nepamatuju. Z příběhu se mi vybavují jen drobné střípky a tentokrát ani nevím, jaký jsem měla při čtení pocit. Co to o knize vypovídá? A co to vypovídá o mě? 
Podobně jako u Papírových měst Johna Greena, která začínají tvrzením, že každého v životě čeká zázrak, Robyn Schneiderová ve své knize vychází z toho, že každého člověka potká tragédie. Je možné, že pravdu mají oba. Možná se život skládá z malých zázraků a tragédií a vším, co je mezi nimi. Mou momentální tragédií je, že si nepamatuju knihu, kterou jsem četla před třemi měsíci a tudíž na ní nedokážu napsat opravdickou recenzi. Je mi líto. Snad se mi i líbila.

 

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)