Vejce a já - Betty MacDonald (audiokniha)

4. 6. 2015

Anotace: Slavný autobiografický román popisuje se značným odlehčením život na slepičí farmě, kterou s manželem Bobem založili a zvelebili - v civilizací nedotčeném, panenském koutě severozápadní Ameriky. Život v primitivních podmínkách a s nelaskavým manželem nebyl pro ženu zvyklou na město uspokojivý. Kniha je odrazem prvního manželství americké spisovatelky, která své nepříliš šťastné manželství na zapadlém venkově zažehnávala tím, že o něm s humorem psala. Kniha se po svém vydání v roce 1945 stala okamžitým bestsellerem a brzy byla přeložena do většiny světových jazyků.

Čte Jaroslava Adamová.

Betty neměla to nejšťastnější manželství. Na rozdíl od většiny lidí se mu ale dokázala s chutí zasmát a ve své knize Vejce a já ho popsala tak barvitě, že se budete nahlas smát spolu s ní. V téhle autobiografické knize vypráví o opravdu náročném období svého života - o své svatbě s Bobem a následném rozhodnutí založit si slepičí farmu někde na americkém venkově. Jistě, zní to skvěle, ale skutečnost byla pro mladou, městskou dívku trochu moc. I tak se s tím poprala s vervou a hlavně všechny ty šílené situace a prazvláštní lidi zaznamenala na stránkách deníku, ze kterého se postupně stala tahle skvělá a humorná kniha. Že na životě na slepičí farmě nemůže být nic tak extra zajímavého? To byste se divili..
Vejce a já je neskutečně milá a vtipná kniha, která se ke mně dostala vlastně náhodou. Dostala jsem nabídku vybrat si cokoli z rozsáhlých stránek audiotéky a napsat recenzi. Audioknihy obvykle neposlouchám, ale rozhodla jsem se to zkusit a v tomhle případě to rozhodně nebyla chyba. Vejce a já pro vás v téhle verzi čte Jaroslava Adamová, obrovsky talentovaná herečka, která oživila naprosto všechny postavy, které se v knize vyskytly, a svým přednesem ještě přidala na vtipu, kterého měla kniha už sama o sobě dost. Ještě teď, když si na knihu vzpomenu, si okamžitě vybavím i hlas paní Adamové. Přestávky mezi kapitolami by mohly být trochu kratší, ale byly doplněné takovou nevtíravou hudbou, takže mi nijak zvlášť nepřekážely. Celkem má kniha 6 hodin a 23 minut.
Co víc říct? Příběh se mi líbil, styl autorky také a Jaroslava Adamová tomu svým přednesem jen dodala, takže za mě rozhodně obrovská spokojenost s celou audioknihou. Vejce a já mohu jen doporučit a audiotéku vlastně taky. Je to skvěle přehledný obchod s dobrými cenami a možností opakovaného stáhnutí již zakoupené knihy a navíc si můžete knihy pouštět i přes aplikaci na mobilu, aniž byste si museli celou knihu stahovat a zabírat tím paměť svého přístroje. No prostě je to celé skvělé.

Knihu Vejce a já si můžete pořídit přímo tady.


0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)