Dveře do prázdnoty - Victoria Schwab

16. 7. 2015

Anotace: Mackenzie Bishopová vede dvojí život. Není pouze normální studentkou střední školy, ale také Správkyní v Archivu, v tajuplném místě, kam odcházejí spát Historie zemřelých lidí. Mac nastoupí na Hydeskou střední a snaží se dostat svůj život do tak normálních kolejí, jak je to jen možné po tom, co se v Archivu stalo přes minulé léto. Ale nějak se jí to nedaří. Pronásledují ji zlé sny. Mac ví, že minulost je minulost a že jí už nemůže ublížit, ale vše se zdá tak skutečné. A když si povšimne, že se noční můry vkrádají do její mysli i ve dne, začne se obávat, jestli je doopravdy v bezpečí… Mezitím se v jejím okolí ztrácejí beze stopy lidé a jediné, co je spojuje, je to, že naposledy viděli Mackenzie. Kdo za tím vším stojí? A jakou roli v tom hraje Archiv? Mac se to pokusí zjistit, ale riskuje u toho své Správcovství, vymazání vzpomínek, a dokonce i svůj život.

Před správkyní Mackenzie čeká nová výzva. Sotva se situace v Archivu začne trochu uklidňovat po událostech z prvního dílu, musí se Mackenzie vyrovnat s novým stresem. Nastupuje na novou střední školu a přitom jí neustále mučí noční můry. Ale jedná se skutečně o pouhé sny? A aby toho nebylo málo, rozhodne se Archiv vyzkoušet, co vydrží, aby se ujistili o její loajalitě. Naštěstí má stále svého dobrého kamaráda, který jí rád se vším pomůže, ale uvěří její podivné teorii o mizejících lidech a jejích nočních můrách? Nepřichází Mackenzie pomalu o rozum?
Dveře do prázdnoty pro mě byly docela zklamání. Z prvního dílu jsem byla nadšená a opravdu se těšila na pokračování, ale obávám se, že Dveře do prázdnoty zase trpí syndromem druhých dílů. Bylo to pořád zajímavé, prostředí Archivu se mi strašně líbí a jednotlivé postavy mě dost bavily, ale...prostě to nebylo ono. I přes všechnu akčnost, které i tady bylo pořád dost, jsem se chvílemi nudila. Mackenziiny noční můry mě spíš otravovaly, než že by posouvaly děj dál a velké vyvrcholení bylo takové podivné.
Přijde mi zvláštní, že mě víc bavilo obyčejné zvykání si na novou školu a nové spolužáky a přemýšlení o tom, jestli jí ten kluk má vážně rád, než celé dění v Archivu, o čemž by tahle kniha teoreticky měla být. Někde se něco muselo vážně pokazit. Tím neříkám, že by to byla špatná kniha. Až jednou Victoria napíše poslední díl, určitě si ho přečtu a budu zvědavá, jak to celé dopadne, ale z tohohle polovičatého zrovna moc nadšená nejsem. Dostal průměrné hodnocení a nebýt součástí série, nejspíš by hned putoval o dům dál.

2 komentářů:

Unknown řekl(a)...

O téhle knížce jsem toho už četla hodně, ale musím říct, že mě neláká. Asi ji vynechám.

E_V_E řekl(a)...

Mne sa páčila zhruba rovnako ako 1tka. Z tej som nebola extra nadšená, ale tiež ma bavila a bolo to zaujímavé. Toto bolo len trochu iné, ale stále ma to bavilo. Nemyslím si, že to bude mať ďalší diel 8D Ani k tomu asi nepotrebujem. Ale Archiv je vymyslený dobre, škoda, že sa tam viac nepátralo a neriešilo práve to.

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)