Dívka, která se dotkla nebe - Luca Di Fulvio

29. 9. 2015

Anotace: Tři navzájem propletené osudy v dramatické době vzniku prvního židovského ghetta v Evropě
Neodolatelný příběh o lásce a smrti, přátelství, nenávisti a odpuštění, i o naplnění životních snů. O tom, jak se mladý pouliční zlodějíček, který strávil dětství v pekle, změnil v neohroženého ochránce svobody. Jak se z židovského šarlatána stal uznávaný lékař. A z děvčete bez budoucnosti vlivná módní návrhářka. Odpověď se skrývá v Benátkách na počátku 16. století. Neboť v tamním labyrintu uliček a kanálů nejtajemnější laguny Evropy, se rozvíjí fascinující panorama života…

Mladá židovka se zamiluje do křesťanského zlodějíčka. Ten se snaží polepšit, aby si zasloužil její lásku a uznání jejího otce, jenomže se zavázal ke spolupráci s benátským vládcem podsvětí. Mužem, který má pod palcem všechny zloděje a podvodníky, co jich v Benátkách je. Ten našeho nadaného hrdinu nechce ze svých služeb jen tak propustit. Navíc situaci komplikují jeho bývalí komplici. Kluk, který se spřáhnul s mnichem v jeho tažení proti židům a dívka, která se mstí mladé židovce, protože chce hrdinu sama pro sebe. No, není to jednoduché. Povede se autorovi dovést všechny příběhové linie zdárně do konce a zařídit mladým milencům šťastný konec?
Obrovské zklamání. Opravdu jsem od téhle knihy čekala hodně. Možná jsem si jen nepřečetla pečlivě anotaci a nechala se zlákat krásnou obálkou, ale tak nějak jsem doufala, že se veškeré příběhy nebudou točit hlavně kolem milostné zápletky, která navíc není ani nijak originální nebo nápaditě napsaná. Židovka a křesťan. Nesmí být spolu, otec dívky i veškerá společnost je proti tomu, ale jejich láska je tak silná, že všechna příkoří překoná. Přijde mi, že to už jsem někde slyšela. Ostatní příběhové linie už byly zajímavější a vážně by se mi líbilo, kdyby mojí pozornost neodváděli ti hlavní dva, ze kterých kýč a klišé přímo ukapávali.
Vzhledem k délce knihy jsem navíc zklamaná dvojnásob, protože když už do něčeho investuju tolik času, tak předpokládám, že se mi to vyplatí díky skvělému čtenářskému zážitku, jenomže ten se tady bohužel nekonal. Nebylo to celé úplně příšerné. Našly se samozřejmě i světlé stránky, díky kterým jsem knihu neodložila, jak je mým zvykem. Jenomže pokaždé, když na Dívku, která se dotkla nebe pomyslím, okamžitě se mi vybaví všechno to negativní a to mě prostě štve. Ale abych nebyla nespravedlivá, pokusila jsem se zvážit klady i zápory, než jsem vybrala hvězdičkové hodnocení, takže nakonec z toho nevyšla až tak špatně.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)