Řeky Londýna - Ben Aaronovitch

10. 11. 2015

Anotace: Jmenuji se Peter Grant. Ještě nedávno jsem byl obyčejný četnický zelenáč v řadách londýnské Metropolitní policie. Jedné noci jsem se ale při vyšetřování jisté vraždy pokusil získat svědeckou výpověď od muže, který byl sice mrtvý, ale jinak znepokojivě výřečný, což mi zajistilo pozornost vrchního inspektora Nightingalea, posledního čaroděje Anglie. A právě tehdy začal můj příběh.
Nyní jsem policejní detektiv a čarodějův učeň, první učedník za padesát let, a můj svět už není zdaleka tak jednoduchý, jak býval.


No jistě, podle anotace to vypadá skvěle. Mladý policista, který čirou náhodou při vyšetřování vraždy objeví, že má magické nadání a čirou náhodou si toho všimne poslední čaroděj v Anglii, který také pracuje u policie a onoho mladého policistu k sobě vezme do učení, aby podpořil jeho magické nadání a aby spolu řešili zločiny způsobené magií. O to smutnější je, že tahle kniha je dost příšerná. Je překombinovaná a zároveň nedomyšlená, což z ní dělá podivnou slátaninu všeho možného. Takový potenciál ten příběh měl a takhle strašně byl promrhaný. Je to vážně škoda.
Postavy mě nijak zvlášť neuchvátily, výuka magie je jen letmo zmíněná a stejně tak i celé fungování magie v tomhle světě, takže to co vás na knize nejvíc zajímá je odbyto během zhruba jedné kapitoly, jak už jsem řekla, detektivní zápletka je překombinovaná a proč do toho vůbec byly vtaženy londýnské řeky, jsem tak nějak nepochopila, protože to tam bylo prostě navíc a ke všemu mě asi tak od poloviny knihy už vůbec nezajímalo, jak to vlastně dopadne. To prostě není dobré. Knihy jsem si všimla hlavně díky zajímavé obálce a té poznámce o "dospělém Harrym Potterovi", což je opravdu dobře promyšlený marketingový tah, ale bohužel nic jiného. Prostě jedno velké zklamání. Druhý díl už nebudu ani zkoušet. Ben Aaronovitch to má u mě do konce života pěkně pokažené.


2 komentářů:

Eliška - Věnováno knihám řekl(a)...

Přesně tohle se mi stalo s knihou Čistý od A. Millera - potenciál a dobrá myšlenka by tam byli, ale autor to totálně srazil na dno...Aaronovitch s Millerem by se měli vzít za ruce a vyrazit spolu do světa :)

Myanmar řekl(a)...

Páni! A zrovna u téhle knihy jsem tipovala že bys mohla být nadšená. Sama jsem ji ještě nečetla, ale kvůli námětu, prostředí a obálce ji nejspíš i přes negativní recenzi nevynechám. Jsem docela zvědavá, jestli mě také tak zklame - a nebo naopak :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)