Sedmilhářky - Liane Moriarty

2. 2. 2016

Anotace: Jane je hloubavá, do sebe uzavřená šedá myška a v životě to vůbec nemá jednoduché, protože sama vychovává pětiletého syna. A ten se teď navíc začal ptát po svém tátovi. Madeline je velká parádnice a přitom neřízená střela. Momentálně jí ztrpčuje život její exmanžel: po letech si zničehonic vzpomněl, že by se mohl taky podílet na výchově jejich společné dcery. Celeste je věčně zasněná, poněkud vynervovaná místní kráska. Co ji ale může trápit, když má tak hodného, hříšně bohatého manžela a přepychový dům? Snad jen ta jejich dvojčata jsou občas na zabití. Každá z nich je úplně jiná, a přesto jsou nejlepší kamarádky. Jsou však k sobě skutečně upřímné? Vždyť i drobné lži a polopravdy můžou časem vyústit v obrovskou tragédii.
Román světově úspěšné autorky bestselleru Manželovo tajemství je příběhem tří matek, jimž se jejich na pohled všední životy krůček za krůčkem nebezpečně vymykají z rukou. HBO natáčí podle této knižní předlohy minisérii s Nicole Kidmanovou a Reese Witherspoonovou v hlavních rolích.



Tři kamarádky, které se dají dohromady v podstatě náhodou. Jejich děti nastupují do stejné školky. Kromě toho vlastně nemají moc společného. Jane je svobodná matka, Madeline je spokojená ženuška ze střední třídy a Celeste je šíleně bohatá a navíc tak nádherná, že působí jako z jiného světa. I tak jsou z nich brzy nejlepší kamarádky, které společně řeší všechny problémy každodenního života. Bojují v politických žabomyších válkách ve školce, radí si navzájem o svých manželích a vůbec se podporují ve všem, co je zrovna třeba. Jenomže každá z nich má svá tajemství a skryté pocity, o kterých nemůže říct ani svým nejlepším kamarádkám. Ale co se stane, když se tahle tajemství dostatečně nakupí? Když určité věci skrýváte příliš dlouho? Jaké to bude mít následky?
Tahle knížka mě už asi tak od druhé kapitoly dokonale pohltila. Nemohla jsem jí odložit, nemohla jsem prostě přestat číst, protože její příběh byl tak skvěle vystavěný, že jsem nutně potřebovala vědět, co se stane dál. Napětí se neustále stupňovalo. Příběh je psaný formou vyšetřování, kdy každá kapitola posouvá příběh dál a na jejím konci se k uplynulým událostem vždy vyjadřují ostatní, vedlejší postavy. Působí to, jako by vypovídaly na policii. A samozřejmě už od začátku víte, že někdo zemře, proto celé vyšetřování probíhá, ale až do konce netušíte, kdo by to mohl být. Můžete se o tom dohadovat, ale to je tak asi všechno. A samozřejmě všechny tyhle detaily vás nutí číst dál, takže i kapitoly o tom, jak jedno dítě šikanuje druhé a někdo je falešně obviněn, přečtete rychlostí světla.
Já osobně třeba děti vůbec nemám ráda, ale tady jsem o nich četla přímo nadšeně, protože i jejich problémy byly součástí příběhu a nakonec i ty dohady o šikaně ve školce působily napínavě. Touhle knihou jsem byla prostě dokonale unešená a jsem neskutečně ráda, že mi jí mamka darovala k Vánocům, aniž bych jí měla na seznamu. Jinak bych ji totiž v knihkupectví určitě minula a to by byla věčná škoda. Nechtěla bych totiž přijít o takový čtenářský zážitek. Musím říct, že z ní bylo opravdu příjemné překvapení. 

 

1 komentářů:

Kristýna, The Book Talk Blog řekl(a)...

Mám je připravené na poličce a těším se, že se na ně už brzy vrhnu. Předchozí dvě knihy od Liane Moriarty se mi vcelku líbily, tak doufám, že si úroveň udrží i v této. :) Tvoji recenzi jsem z obav nad spoilery četla tak trochu s přimhouřenýma očima, ale jsem ráda, že jsi byla tak nadšená - to se nedalo přehlédnout. :)

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)