Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň

3. 9. 2011

 The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)


Tááákže. Začneme jako vždy oficiálním textem distributora. Podľa série kníh C.S. Lewisa The Chronicles of Narnia Film, v ktorom sa predstaví šesťdesiat rás tvorov, zlá biela čarodejnica, čarovné hovoriace bobry, kentauri, jednorožce, minotauri a štyria mladí hrdinovia, vezme divákov na cestu, akú na filmovom plátne ešte nikdy nezažili. 2. svetová vojna - štyri londýnske deti sú poslané do vidieckeho domu istého profesora, aby tak unikli pred hrôzami vojny. Nájdu tam kúzelný šatník, ktorý vedie do mystickej krajiny Narnia, kde vládne zlá čarodejnica. Musia sa spojiť s obrovským levom Aslanom, kráľom Narnie, aby sa pokúsili vrátiť do Narnie jar, porazili čarodejnicu a vyhrali veľkú bitku medzi dobrom a zlom. Film bude pokračovaním dlhej a legendárnej histórie spoločnosti Disney, ktorá divákom neustále predstavuje nadčasové postavy a príbehy, ktoré si podmaňujú celé generácie divákov na celom svete.


Dneska je ve slovenštině, ale to doufám nevadí. Tenhle film je pro mě naprostou záhadou. Ale vezměme to popořádku. Pustím film. Koukám, koukám a najednou je první hodina za mnou ani nemrknu. Krásně to utíká. Ani na chvíli se nenudím. Párkrát mě i rozbrečel. Dle mých měřítek film jednoznačně na pět hvězdiček. Ostatním uživatelům CSFD.cz to ale tak nepřijde. Většinou se drží na třech nebo i dvou hvězdičkách. A to je to co je mi záhadou. Při pročítání komentářů vidím jediný problém s filmem. Jeho vizuální zpracování. Tedy konkrétně to, že je poznat, že zvířata a některé interiéry jsou očividně tvořená počítačem. No a co? Mě osobně to při sledování nerušilo. Jako chápu výtky, že při takovém rozpočtu by měly být efekty lepší, ale na druhou stranu si říkám. Třeba měli hodně hladový štáb a půlka rozpočtu padla na svačiny. Pomyslel na to někdo?
Já osobně jsem ráda, že originální příběh moc nezprznili. To je pro mě důležitější než celé vizuální efekty. Například takový Harry Potter je sice vizuálně bez chyby, ale ty díly, které znám vážně dobře z knih mě prostě na stříbrném plátně rozčilují. Pochopím, že nemůžou celou knížku opsat slovo od slova, ale kolikrát jsou tam změny pro mě naprosto nepochopitelné. A to je podle mého rozhodně větší mínus než to, že je poznat, že mluvící vlk není skutečný. Ono taky, kdo by to byl čekal, že? Pro mě je tenhle film skvělý a už se těším až si vyšetřím čas na další dva díly.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)