Bylo nebylo #21

8. 4. 2012

Opět je tu neděle a tedy i čas pro mé Bylo nebylo. Tentokrát bude o jedné malé milé knížečce, kterou už bych měla mít dávno dočtenou, ale zatím jsem pořád zaseklá na 19. straně. Je to proto, že jsem se s plným nasazením pustila do zpracovávání otázek ke státnicím a ty z bloku filosofie vyžadují také ke každé otázce jeden primární informační zdroj, aneb knihu přímo od nějakého bláznivého filosofa vysvětlující jeho myšlenky na poli filosofie. Samozřejmě ještě daná knížka musí korespondovat s otázkou, ke které se má vztahovat. No prostě děsná zábava. A věřte nebo ne, po celodením čtení těhle pitomůstek, snaze pochopit je a navíc si vypsat podrobné a srozumitelné poznámky, už večer na jakoukoli zábavnou literaturu nemám ani trochu chuti. Většinou prostě padnu kam padnu, pustím seriál nebo film a jsem ráda, že jsem ráda. Ale koukám, že jsem se zase rozkecala o věcech, které nikoho kromě mě nezajímají, takže zpět k věci.

Fabrice Colin - Quartek!

Anotace: Newdon, to je viktoriánský Londýn z vesmíru humoristické fantasy. Město obydlené obry lidožrouty, trpaslíky, ba i řadou ještě prapodivnějších tvorů. Hlavní hrdina našeho příběhu, John Moon, je velice neúspěšným trenérem dost brutálního sportu zvaného Quartek a jeho tým Obrů lidožroutů z Chelsea na sto procent spadne z první ligy. Mnohem horší ale je, že černokněžnický baron Mordayken povolal na svět pekelné mocnosti a že parta, které John Moon shodou náhod stane v čele a která má svět zachránit, není zrovna nejzdatnější. Elfa Vaughana právě potřetí vyhodili z Magické školy a Gloin MacCough je na tom s trpasličími dovednostmi taky bledě... Příjemné literární překvapení od mladého francouzského autora, jehož knize se dá vytknout snad jedině právě to, že se ani o chlup neliší od děl předních anglosaských autorů humoristické fantasy. 

První slova: Zemřít v plamenech? Proč ne. Na té metodě je ale maličko otravné, že za prvé můžete klidně zapálit celý dům (což by se mi vzhledem k tomu, že hodlám nechat dopis na rozloučenou, moc nehodilo) a za druhé většinou člověk proměněný v živou pochodeň dost stěží zachovává klid. Je to hrozné, ale v podobné situaci jde dobré vychování stranou. 

Není to samozřejmě žádné ohromné literární dílo, ale čte se to pěkne, je to zábavné, svižné a pokud potřebujete písmenko Q do knižní výzvy Knihy od A do Z, rozhodně mohu jen doporučit. :)

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)