Tour de Library #2

18. 4. 2012

Ve druhé části probereme překvapivě druhou sekci. Minule to možná vypadalo, že většinu knih v mé knihovně nemám přečtenou. Musím uznat, že je jich poměrně velké procento, ale zase vím, že k většině se jednou dostanu. Jediný důvod, proč jsem tolik svých knih nepřečetla je ten, že vždycky jednou za čas vyrazím do knihkupectví a potkám něco zajímavého, co si chci přečíst hned jak to přinesu domů. Jindy zase mám náladu na starou známou a nechci se pouštět do nové knihy, která by mě mohla třeba zklamat. Mít tak neomezený čas a žádné povinnosti, určitě by množství dosud nepřečtených knih klesalo. Tak ale teď už se pusťme do díla.


Tak vezmeme to zase hezky zleva:
Cesta - geniální a naprosto úžasná knížka i když tak depresivní, jako málokterá. Určitě se objeví ve Knihách, ke kterým se vracím.
Wicca: První zasvěcení - kdysi v prváku na střední jsem se začala zajímat o čarodějnictví a o vyznání Wiccy, naštěstí u toho to přestalo, protože jsem se nedokázala prokousat ani touhle tenoučkou knížečkou. Jen taková zajímavost: tohle byla první kniha, kterou jsem si objednala z Kosmasu
Grafologie - velice základní příručka o rozboru písma. Překvapivě to docela odpovídá.
Rok nekonečného strádání - skvělá kniha, kterou jsem z nějakého důvodu nedočetla. Vážně netuším proč jsem ji kdy odložila, ale rozhodně se k ní někdy vrátím.
Osamělost prvočísel - skvělá, úžasná knížka o dvou velice mladých lidech, jejichž život naprosto změnilo jedno jediné rozhodnutí. Rozhodně doporučuji.
Skafandr a motýl - knížka psaná člověkem, trpícím tzv. syndromem uzamčení. Kompletně ztratil kontrolu nad svým tělem, ale jeho mysl funguje normálně. Tenhle konkrétní člověk dokáže hýbat snad jen očima a jedním víčkem. Přesto spolu s ošetřovatelkou, která pro něho vymyslela určitý druh abecedy, sepsali autobiografický román o jeho stavu a o jeho životě před a po. Skvělé a opravdu děsivé.
Šťastné dny - kniha o člověku, který si tuším ve svých třiceti opatřil místo v domově důchodců a hodlá tam mezi staříčky dožít. Taková zvláštní ale milá.
Potom následuje má sbírka Jane Austen: Anna Elliotová, Mansfieldské panství, Opatství Northanger, Pýcha a předsudek, Láska, přátelství a jiné prózy, Rozum a cit a Lady Susan. Chybí tu má Emma, kterou momentálně drží jako své rukojmí má sestra (jak jinak nazývat zapůjčení knihy, které trvá už déle než rok?) Jane jsem přečetla celou, kromě Lady Susan a Lásky, přátelství a jiných próz. Sice jsem si je koupila, ale potom jsem začala pochybovat, jestli chci číst možná nedokonalá a nedokončená díla. Ale stejně bych se vsadila, že neodolám.
Tuhle část nezdobí žádné čičurky, takže se můžeme rovnou přesunout do druhé části téhle sekce.


Tak tady opět zleva a potom až dojdu ke sloupečku, vezmeme to shora dolů.
Ještěrčí ocásky a Dívka se zlatými kalhotkami - tyhle dvě knihy jsem dostala opět od mamky. Dívka mě zaujala tuším v Tescu, mamka si všimla, že si jí prohlížím a koupila mi ji i s další od stejného autora. Zatím jsem neměla to potěšení ani s jednou, ale dostanu se k nim.
Dítě zvané "To" - Skvěle napsaná ale naprosto děsivá autobiografická kniha o chlapci, kterého jeho matka příšerně týrala. Psala jsem o ní do 30ti denní výzvy, určitě se na ní podívejte.
Sladkost života - Velice povedená severská detektivka, jen si najděte obálku a hned vás zaujme :)
Dewey - Skvělá knížka psaná knihovnicí o osudech kotěte, které našla v boxu pro vracení knih a rozhodla se nechat si ho jako maskota knihovny. Všichni návštěvníci si ho moc oblíbili a dostal se dokonce i do televize. Skutečný příběh psaný tak krásně, že jsem skutečně Deweyho oplakávala, když zemřel (ačkoliv bylo jasné, jak životopis kočky dopadne). Prostě skvělá
Každé lidské srdce - jeden z pokladů, objevených v Levných knihách. Je psaná formou zápisků do deníku a popisuje opravdu neobyčejný život. Moc jsem si jí užila. Zrovna tahle kniha se mnou byla u doktora, když jsem naposledy měla angínu :)
Zápasník sumó, který nemohl ztloustnout - moc hezká jednohubka, lehce filosofická, ale strašně milá.
Erotický potenciál mé ženy - zvláštní, tuhle knihu jsem četla, pamatuju si jednu, dvě scény, ale základní linii příběhu už ani netuším. Ale vím, že se mi moc líbila a zhltla jsem jí strašně rychle.
Ahoj mami - tohle ani netuším, co je. Dostala jsem ji od mamky jen tak bezdůvodně a nějak mě nezaujala, takže putovala do knihovny a zatím jsem ani blíž neskoumala o co jde.
Ramses prokletý - dokonale béčkový pidirománek. Četla jsem ho pro odlehčení během mé posedlosti starověkým Egyptem a nebyl tak úplně špatný.
Schůzky - 9 Kč v Levných knihách, no nekupte to. Ale zatím nepřišla na řadu.
Sny - malá brožurka o snech (ne, není to snář), kterou jsem zatím jen prolistovala, ale nijak podrobněji jsem ji nezkoumala
Neobyčejný čtenář - skvělá novelka o tom, co se stane, když královna Anglie propadne čtenářské vášni :) Úžasná
Inkognito - malinká novelka, tak akorát do plesové kabelky, ale zatím jsem se k ní nedostala.
Skandál v Čechách - dvojjazyčná knížečka, na které jsem se učila číst Anglicky, tehdy pro mě byla moc těžká, teď na ní zase není čas. Co se dá dělat.
Tři muži ve člunu - tahle kniha o sobě tvrdí, že je humorná, mě ale příšerně nudila. Hrůza
Vražda jako společenská událost - naprosto úžasná kniha. Strašne jsem se u ní nasmála. Obsahuje typy jako: pokud jdete vraždit do divadla, mějte na svou oběť ohledy a počkejte s vraždou až těsně po představení; pokud vraždíte v luxusní restauraci, zvolte nějaký čistý způsob vraždy, žádnou krev a vnitřnosti, abyste nekazili chuť okolním stolovníkům. Prostě opravdu zábavná a navíc poučná :)
Soukolí - stejný příběh jako u Schůzek
Frankenstein - zase jedna dvojjazyčná, tuhle už jsem ale přečetla, je to úroveň pro začátečníky a je moc hezky psaná, i když to není přímo originální příběh, ale velice zjednodušená verze.
Život na lednici - skvělá kratičká knížečka. Vypráví o svobodné matce a její náctileté dceři. Obě se doma míjejí a komunikují převážně vzkazy na lednici. Co se ale stane, když matka zjistí, že trpí rakovinou? Jak říct takovou novinku svému dítěti, se kterým se vlastně nikdy nevidíte? Moc hezká a donutila mě se trochu zamyslet.

To je z téhle sekce všechno. Dekorace jsou tady dvě. Jedna je knížka, kterou jsem si ale koupila čistě kvůli její vazbě. V antikvariátu jsem jí zahlédla a prostě jsem jí musela mít, i když jí rozhodně nehodlám číst. A druhá leží na knihách, je to naprosto úžasný růžový plyšák, kterého mi ušila sestra k jedněm vánocům. Má to být taková příšerná postava z naší oblíbené počítačové hry (asi tak sto let staré). Je to úžasný dárek, i když nikdo nepochopí, o co jde, protože tu hru nikdo nezná. Ale nevadí, je to vlastně takový soukromý vtip. Dokonce mu v tom jeho rypáčku udělala i nudli :D Porovnat můžete sami s fotografií v úvodním článku.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)