Duch - Robert Harris

22. 5. 2014

Anotace: Autor poutavých historických románů úspěšně zabrousil do prostředí vysoké politiky a žánru thrilleru. Napínavý příběh "ducha", profesionálního spisovatele, který je najat na sepsání pamětí bývalého britského premiéra, začne nabírat nebezpečné obrátky krátce poté, co na opuštěnou zimní pláž známého amerického letoviska vyplaví moře mrtvolu jeho předchůdce na tomto literárním projektu. Netrvá dlouho a "duch" si uvědomí, že přijetím atraktivní práce nenapravitelně chybil: ukazuje se, že expremiér je muž, v jehož minulosti se skrývají tajemství, která mají sílu zabíjet.

Duch. Spisovatel, o jehož existenci většina čtenářů nemá ani tušení. Přijde, udělá rozhovory, napíše biografii a zase zmizí. Kniha se vydá pod jménem slavné osobnosti, aby se lépe prodávala a o roli ducha se málokdo dozví. Jeho existence je veřejné tajemství, o kterém se nemluví. Co když takový duch ale zmizí doopravdy? Co když zmizí a objeví se mrvý na pláži na Martha's vineyard? Čas na dopsání knihy se krátí a je třeba rychle najít nového pisálka. Díky tomu na scénu přichází náš hlavní hrdina, nezkušený, co se politiky týče, ale velice profesionální spisovatel. To ještě netuší, že politika není jen o motivujících proslovech a úsměvech do kamery. Je práce ducha bývalého ministerského předsedy Anglie skutečně tak nebezpečná? Co tento velký politik skrývá?
Duch mě zaujal už jen svým námětem. Knihy o spisovatelích, knihovnících a vůbec všem, co mi dovolí nakouknout trochu za oponu mých milovaných knih, jednoduše miluju a pokud k tomu přidáte ještě napínavý žánr a zajímavou zápletku, máte rozhodně mou plnou pozornost. I když mě politika obvykle vůbec nebaví, tuhle knihu jsem hltala už od prvních stránek. Nemohla jsem se odtrhnout a prostě jsem potřebovala vědět, co dalšího náš nenápadný duch odhalí. Díky tomu, že on sám o politice vlastně taky nic neví je vše psané velice jednoduše, vše je pořádně vysvětlené, a i naprostý ignorant (jako jsem třeba já), dokáže bez problémů sledovat příběh a chápat o co se jedná.
Jak už jsem říkala, je Duch opravdu velice čtivá kniha. Jednoduše vás chytne a už nepustí. Je psaná tak napínavě a tak skvěle vygradovaná, že ani nestačíte mrknout a jste na konci, knihu otevřenou na poslední stránce a vy sedíte s otevřenou pusou naprosto ohromění a nechápající, co se to právě stalo. Marně přemýšlím, co bych mohla knize vytknout, ale asi vážně nic nenajdu. Skvěle jsem si jí užila, a i když nedostala plné hodnocení, dost se k němu přiblížila. Jediné, co mě mrzí je, že tahle kniha není lépe známá, protože by si to rozhodně zasloužila.

0 komentářů:

Okomentovat

Komentář vždycky potěší. Nestyďte se - já nekoušu :)